Mag een vrouw topless zijn in het openbaar?

Vroeger zag ik wel vaker vrouwen die topless waren. Ook mijn moeder, nochtans heel puriteins, deed het wel vaker. Het is lang geleden dat ik die gewoonte heb gezien. Mag het tegenwoordig niet meer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K
Kimath
12 jaar geleden
Als je dit op straat gaat doen, gaat het percentage verkeersongelukken flink stijgen denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij mogen ze :-)

Het beste antwoord

het mag zeker op het strand
je ziet het wel veel minder, is mij ook opgevallen.
onder invloed van de algehele maatschappelijke tendens
lijkt het allemaal een stuk minder voor te komen, daarmee bedoel ik:
-topless op het strand
-homo-stellen en lesbiennes hand lopen en/of openlijke affectie tonen.

Toegevoegd na 1 minuut:
in het openbaar dwz in de stad, op een terrasje mag het niet.
wel op en afgeschermd deel van je balkon of eigen tuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af of die moslims daar voor iets tussen zitten? Het valt me ook op dat zwembroeken voor mannen tegenwoordig tot op de knieën hangen, terwijl dat toch helemaal niet lekker zwemt. Let er maar eens op wanneer je op het strand bent, je ziet ze bijna allemaal met kniebroeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk.
Ik heb onlangs een artikel gelezen dat een vrouw topless in haar eigen tuin zat en toen gingen haar (moslim)buren klagen.
Toen heeft ze toch maar een topje aangedaan.
Belachelijk eigenlijk.
Of mag je dat ook al niet zeggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn niet 'de moslims' - net zoals niet 'de christenen' tegen Amber Alert zijn omdat een aantal fundamentalisten in Veenendaal vinden dat een reclamezuil die ook voor Amber Alerts wordt gebruikt, op zondag uit moet.
Een beetje nuancering kan geen kwaad.

Andere antwoorden (5)

Het strand is openbaar.
Er lopen daar veel vrouwen topless.
En ja, dat mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Katwijk mag het niet op het strand langs de boulevard.
Dat mag niet in het openbaar. Wel op recreatie plekken zo als het strand. Vroeger mocht dat al helemaal niet.
12 jaar geleden
Dat mag niet in het openbaar vanwege schending van de eerbaarheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het mag wel in Afrikaanse landen maar niet in Nederland, helaas zijn er wel mannen die zonder bovenkleding fietsen en lopen als het warm is, dat vind ik niet kunnen, het is geen gezicht en ordinair.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar slaat dat op? wat een onzin, ik kom vaak in vakantieoorden, zoals Griekenland en Spanje waar jongens dronken zonodig half naakt over straat gaan, ik vind het geen gezicht en vaak ook oude uitgezakte lijven, nee dat is niet netjes als je ergens te gast bent.
Dit heeft helemaal niets te maken met moslim zijn, wat een kul.
op straat niet openbaar bloot zijn is volgens mij ook voor mannen verboden..

ik zou het echter niet erg vinden :]