Hoe krijgt Apple zulke lange rijen voor de deur bij de release van een nieuw product?

Waarom staan mensen bij Apple wel met honderden mensen voor de deur, en bij andere merken niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Goede redactie van Apple.

Ten eerste zijn er relatief veel mensen fan van apple. Deze mensen willen als eerste een nieuw speeltje in handen hebben. Bij andere bedrijven is dit ook wel het geval, maar toch zie je daar de rijen niet.

Apple zorgt er namelijk ook voor de er te weinig voorraad is van een product. Als je er dus 1 wilt, deze maand nog, zul je wel in de rij moeten gaan staan, anders ben je te laat.

Daarnaast heeft apple een heel beperkt aantal eigen winkels waar ze nieuwe producten lanceren. Waar een nieuwe nintendo in 500 winkels in de verkoop gaat, gaat de nieuwe iPad misschien maar in 5 winkels in premiere. Zo zorg je ervoor dat er dus 100 keer zoveel mensen naar die ene winkel gaan. Later komt dat product dan wel in andere winkels terecht.

Wat eerder gezegd heeft dat Apple altijd met nieuwe technology komt is niet juist, apple is juist beter in gebruiksvriendelijke user interfaces dan in daadwerkelijke nieuwe technologien. Oftewel, het werkt makkelijker dan iets wat er al bestaat en daarom willen meer mensen het ook gebruiken.

Maar de voornaamste reden voor de rijen is de grote vraag vergeleken bij het beperkte aanbod bij de lancering van een nieuw product.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als apple een nieuw product op de markt brengt, is dat meestal een nieuwe technologie die iedereen wil uitproberen. Andere die komen daarna met hun eigen product, maar de technologie is dan niet nieuw meer dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin de Ipad2 heeft geen nieuwe technologie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apple is nog nooit met iets nieuws gekomen. Het is altijd een versie van een reeds bestaand product.
Marketing is het toverwoord.