Jep! Dat is hem!
Maar ver voor mijn tijd hoor ;-)

Andere antwoorden (4)

Pong komt bij me op maar die heeft vast ook wel voorlopers
vond deze site, wel in het engels
13 jaar geleden
Het eerste spel/videogame was Tennis for two uit 1958 en werd uitgevonden in een labaratorium door William A. Higinbotham die de spelmogelijkheid bood op de open dagen van de kerncentrale waar deze computer stond.

Maar de oudste meest bekende spel is natuurlijk pacman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het geen pack man of arkenoid o_o
( een van de twee xd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het spel NIMROD kon je in 1951 al op de computer spelen. Echter omdat het een beperkt aantal lampjes gebruikte als uitvoer, is het niet echt een video game te noemen.