Hoeveel mensen zijn er in de geschiedenis van de mensheid gestorven?

Meer of minder dan het aantal mensen dat nu leeft?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
10.5K

Antwoorden (16)

Meer dan het aantal dat nu leeft. Veel meer. Hoeveel kan ik niet zeggen, want dat hangt af of je vindt dat een neanderthaler ook een mens was etc. En of je gelooft dat die echt hebben bestaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bijna allemaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een aantal jaar geleden had een groep wetenschappers uitgerekend dat er op dat moment even veel mensen leefden als er ooit waren gestorven. Aangezien sinds toen de wereldbevolking gegroeit is, is het redelijk aan te nemen dat dat nu nog zo is. Als je die wetenschappers kan geloven, minder dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meer dan genoeg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel meer dan nu leven. Hoeveel precies dat zullen we nooit weten. Maar als je nagaat dat we in de geschiedenis van de mensheid al duizenden generaties hebben gehad dan kan je nagaan hoe mind buggeling veel dat er zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meer en niet zo'n beetje ook. Daar hoef je maar een paar generaties voor terug te gaan.

Jammer dat we die aarde nu zo uitwonen trouwens. Met dalijk 10.000.000.000 mensen steken we collectief en moeilijk omkeerbaar ons hoofd in de strop.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het jaar 1 leefden er ongeveer 200 mio mensen?In 1650 waren het er al 500 miljoen. Het eerste miljard werd bereikt in 1800. In 1927 twee miljard . In 1960 drie miljard en in 2000 6 miljard. Dus is het niet zo moeilijk maar wel veel tijd nodig om het aantal te berekenen. veel plezier met het rekenwerk of een ieuwe vraag waard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarschijnlijk net zoveel als dat er nu op dit moment op de planeet zijn.

Bron:quest
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het blijft giswerk natuurlijk, maar de mensen die de berekening op onderstaande link hebben gemaakt lijken hun huiswerk tamelijk goed te hebben gedaan.
Zij deden hun onderzoek in 2002 en kwamen op: er zijn tot vandaag ruim 106 miljard mensen geboren.

Er zijn vandaag ruim 6 miljard mensen in leven.

In 2002 waren er dus al minstens 100 miljard mensen gestorven in de loop van de geschiedenis.

De auteurs ontzenuwen ook expliciet de claim dat er in de jaren 70 een moment is geweest dat 75% van de wereldbevolking op dat moment in leven was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tot nu toe zijn er 107, 5 miljard mensen op aarde geboren. Hoeveel er zijn overleden is dus 107,5-6,8=100,7 miljard mensen. Dat heeft statisticus Peter Grünwald van het Centrum Wiskunde & Informatica op verzoek van het Nederlandse maandblad Quest berekend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onlangs nog in een TV programma gezien.
112 Miljard
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het schijnt dat er in alle jaren tussen dat er de eerste mens was, er net zoveel mensen op aarde zijn geweest als dat er nu op dit moment op aarde zijn. Dat zou dus betekenen dan er in de geschiedenis zo'n 6 a 7 miljard mensen zijn gestorven. Helemaal zeker weet je dit niet. Er zal nooit meer te achterhalen zijn hoeveel mensen er op aarde hebben geleefd. Hier kan wel een redelijke schatting van worden gemaakt. Dus misschien zijn het er wel een stuk meer, maar misschien valt het aantal ook wel totaal mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het lijkt me logisch dat er miljarden, miljarden en nog eens miljarden meer mensen zijn overleden dan dat er nu levend rondlopen,als je nagaat hoeveel eeuwen de wereld al bestaat.te beginnen bij de steentijd bijvoorbeeld?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meer dan nu, dat is wel duidelijk. Het is lastig vast te stellen wat mensen zijn. Zijn de rechtoplopende apen bijvoorbeeld ook mensen, of niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens het geactualiseerde model bleken tussen 160.000 voor Christus en nu circa 107,5 miljard mensen geboren te zijn. De huidige 6,7 miljard aardbewoners vormen dus slechts zes procent van alle mensen die ooit hebben geleefd.

min de 6 miljard die nu nog leven dus zo`n 101.7 miljard