Is een groep mensen die samen werken aan een gezamenlijk idee gevaarlijk?

Loopt men dan niet het risico dat een idee never nooit niet meer zal stoppen al zou het nog zo risicovol blijken?
Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ja, dat is bijzonder gevaarlijk en daarom ook verboden.
Mensen die dit toch onverhoopt doen worden veroordeeld tot eenzame opsluiting. Eenzaam, anders gaan ze in het geniep door en dan zal het idee never nooit meer stoppen.
Moet er niet aan denken...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) +1, achterlijke gedachte van mij...
AWM
14 jaar geleden
Hoezo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las hem als zijnde ironisch en dat vind ik eigenlijk nog steeds. De wereld barst van de collectieve ideeen dus waar heb ik het over.
AWM
14 jaar geleden
Ah, op die fiets!
Zolang dit idee een uitwerking krijgt die een bepaald doel dient lijkt me dat het niet gevaarlijk hoeft te zijn.
Een groep mensen die samen werkt aan een idee en daarvan vervolgens de uitwerking presenteren kunnen zo alleen maar lof oogsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nouja niet per defenitie natuurlijk, veel mensen slaan de handen in een ten goede gelukkig.

het gaat mis als een overtuiging door meerdere gedeeld word dat er een patent is op hun eigen waarheid die de rest van de wereld desnoods met geweld ook moet meegenieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Tenzij je bv de deltawerken gevaarlijk vindt. Zonder dat een groep mensen gezamelijk aan het idee deltwawerken gewerkt zou hebben was dat project nooit van de grond gekomen.

Ik denk dat je wat anders wilt vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan, wat dat idee behelst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraag is niet helemaal helder, de toelichting zit ook vol met ontkenningen (wat is never nooit niet meer stoppen) zodat het moeilijk wordt om te beantwoorden.

Maar als je bedoelt 'Is een groep mensen die gezamenlijk een slecht idee willen uitwerken gevaarlijk' dan denk ik dat er wel een antwoord mogelijk is.
Inderdaad, als er meerdere mensen een (laten we het een terroristisch bedoeld) idee hebben, dan zullen er gedurende de uitwerking van de plannen mensen uitstappen omdat ze het te gevaarlijk vinden voor zichzelf. Maar de harde kern gaat dan door, en zal ongeacht hun eigen risico de terreurdaad willen uitvoeren. En ja, dat is heel gevaarlijk. Zo gevaarlijk, dat de AIVD hier volop mee bezig is om deze mogelijke groepen op te sporen.