Waarom huilen vrouwen eerder bij films dan mannen?

Heb wel vrouwen horen zeggen, lekker chocola en een zielige film, en dan de hele middag lekker janken...

Terwijl mannen de film even tragisch vonden...of even mooi...Zie ik ze niet snel huilen om een film..

Dat vrouwen hun emotie meer uiten kan een antwoord zijn, maar een man kan volgens mij hetzelfde voelen, maar waarom dan niet uiten?

volgens mij heeft het niets te maken met een dat mannen sterker zijn (fysiek meestal wel) want vrouwen zijn emotioneel erg sterk, vaak sterker dan mannen...dus liever een wetenschappelijke verklaring, als die er voor is.

Wat gebeurt er in de hersenen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Al zet ik de meest ellendige film op, ik kan me er niks bij voorstellen dat ik daar dan zo veel verdriet van krijg, en heb wel aardig wat jank films gezien.. Maar er gebeurt niet veel bij mij. behalve een verdrietig gevoel, en een brok in de keel, maar geen tranen. Is het een verschil in inlevingsvermogen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je niet helpen; ik heb ook nog nooit meer dan een ebetje brok in de keel gehad bij een film en kan me er dus niks bij voorstellen....

Het beste antwoord

Misschien heb je als man zijnde geleerd dat huilen zwak is en heb je het geblokkeerd ofzo? Ik ken iemand die zei dat ze niet kon huilen, dat het "eruit" geslagen was door haar ex (huilen betekende toen nog meer klappen en vernedering). Toen kregen we een keer vette ruzie en heb ik haar op een kwetsbaar punt gepakt en begon ze me toch te huilen! Sindsdien kan ze weer wat vaker huilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok vreselijk verhaal van je vriendin en goed dat het weer wat beter gaat met haar verwerking van verdriet. Maar denk niet dat mannen dat hebben geblokkeerd, sommige hebben meegekregen dat huilen en emotie zwak is, dus die groep misschien wel. Maar ik heb het tegenovergestelde geleerd, dat het juist goed is om je gevoel te tonen ook als man, en heb mezelf hierin nooit beperkt, en als een man alleen een film kijkt zal hij vast niet denken aan de schaamte, en wat hem is geleerd, emoties kan je immers niet zomaar blokkeren, maar toch weet ik zeker dat hij niet zo kan huilen als een vrouw tijdens een film dat kan. Hoe kan dit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+10

Andere antwoorden (1)

Weer zo'n onbewezen vooroordeel over verschillen tussen mannen en vrouwen. Emancipeer eens !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemiddeld huilen Nederlandse mannen eens per twee maanden en vrouwen twee keer per maand. bron http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article829823.ece/Om_te_huilen dat is allang bewezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze cijfers zijn onder meer afkomstig van prof. dr. Ad Vingerhoets, hoogleraar gezondheidspsychologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en ik emancipeer niet dat moet je zelf doen, maar je reactie slaat als een drol op een drumstel dus ik kan er niks zinnigs van maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Emotionele films worden daarbij vaak als oorzaak genoemd. Maar conflicten, persoonlijk onvermogen of verlies van een dierbare vormen de aanleiding voor echte huilbuien. Ook positieve gebeurtenissen roepen waterlanders op. Mannen bijvoorbeeld, huilen behalve uit verdriet vaak om positieve redenen. Terwijl vrouwen meer uit angst, woede en medelijden huilen. Kinderen huilen vaak bij pijn, maar volwassenen melden dat zelden als aanleiding.