Wat is voor jou thuis ?

Een lieve vriendin van mij vroeg zich dit onlangs af. Ik heb er wel een idee bij maar ik zou graag willen dat ze hier dadelijk jullie ideeen hierover ook kan lezen.

Wat is thuis voor jou ? Hoe en wanneer ervaar je thuis ? Wat is daarvoor noodzakelijk of juist niet ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Thuis is daar waar je helemaal jezelf kan zijn je geborgen voelt en waar je voor 100% gerespecteerd wordt voor wie je bent en wat je doet. Thuis is daar waar je je veilig voelt, thuis is de plek waar je om je heen kijkt en weet dat je thuis bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Thuis is waar je na je werk naar toe gaat, of na je vakantie. Gewoon een plek.
Je thuis voelen kan overal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Thuis is nu mijn eigen huisje, maar tot niet zo lang geleden was het mijn ouderlijk huis (ookal woonde ik daar niet meer) maar geewoon omdat ik daar alles ken, weet waar alles zit, hoe de buurt in elkaar zit en volledig gewend ben. Nu ik wat langer op mezelf woon heb ik ook hier mijn plek gevonden en zie ik dit als thuis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Thuis is (voor mij) waar je je het veiligst voelt, jezelf kunt zijn. Waar je je het best voelt. Waar je na een dag hard werken/studeren weer het fijnst vind om te zijn.

Moet het perse een plaats zijn trouwens?

Voor mij betekent thuis mijn vriend, klinkt misschien heel klef...Als hij niet thuis is, dan voel ik me anders, wel veilig, maar niet allerveiligst, wel fijn, maar niet op me best. Snap je..na al die jaren die we samen zijn heb ik dat nog steeds...hij symboliseert mijn thuis...kan dat? Of is dat raar..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klinkt helemaal niet raar. Thuis is een gevoel, geen plek.
Voor mij is dit absoluut niet de plek waar ik nu woon (klein lelijk huisje in de Belgische Ardennen), maar bij mij vrienden in Nederland (Zeewolde).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen een vrouw kan een thuis maken… Toen de iedereen nog nomade was, toen al maakten de vrouwen een huis tot thuis. Een man alleen maakt een hol van waar hij woont.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
daar waar mijn tv en koelkast staan.. o ja en waar mn katje is ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Thuis is de plaats waar je woont en waar het er uit ziet zoals jij het hebt neergezet. Thuis zijn de dingen uit je eigen verleden zoals foto's, een erfstuk, souvernirs van mooie vakanties, de ring van je ex, je eerste schoentjes. Als je er al langer woont liggen er ook de dierbare momenten besloten die je er met speciale mensen hebt beleefd. Thuis woont misschien ook je geliefde of je gezin. Dan ligt er dit alles niet alleen van jou, maar van alle gezinsleden. Het volledig persoonlijke maakt het je thuis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor mij is thuis daar waar ik ben....

Het is niet gebonden aan enige plaats...
...maar extra thuis voel ik me als ik bij XiniX ben...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is al eens bezongen maar het is een understatement.

HOME IS WHERE THE HEART IS.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik over "thuis" praat, kan dit over zowel mijn huidige huis (+ gezin) gaan, als over mijn ouderlijk huis. Thuis voelen doe ik mij op elke plek waar ik 100% mezelf durf te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor mij is dit de plaats waar ik mezelf kan zijn. De plaats waar ik een goed gevoel bij heb. De plaats waar ik rustig mijn krantje kan lezen. De plaats waar ik ongestuurd van mijn koffie/cola/biertje/wijntje kan genieten. De plaats waar ik ongestoord een goed gesprek kan voeren. De plaats waar niemand aan mijn hoofd zeurt. De plaats waar ik (...)...

Gewoon de plaats waar ik me thuis voel dus. En mijn 2 stamkroegen zijn hier een onderdeel van...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor mij is thuis dat mijn omgeving me neemt zoals ik ben. Niet erg op de slechte punten gaat letten. Thuis is voor mij mijn basis, rode lijn in mijn leven. Ik ervaar thuis als iets waar ik mezelf kan zijn. Het enige wat noodzakelijk is dat er mensen zijn in mijn omgeving die van me houden.