Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (8)

Een Alaskaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze benamingen kreeg ik uit het puzzelwoordenboek:
5 letters ALEUT
6 letters ESKIMO
7 letters TLINGIT
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn eskimovolkeren zoals de Yupik en de inuit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alaskan in het engels en Alaskaan in het nederlands
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amerikaans: Alaskan

In het nederlands zou ik niet weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een beetje vreemde vertaling, maar dit vond ik:

De Inwoners van Alaska zijn inheemse volkeren van Amerika inwoner aan staat van Alaska binnen Verenigde Staten. Zij omvatten Inupiat, Yupik, Aleut, en verscheidene Inheemse Amerikaan volkeren, het omvatten Tlingit, Haida, Tsimshian, Eyak, en een aantal Noordelijke Athabaskan volkeren.

(maar het blijven Amerikanen).

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, vergat de bron:
www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Alaska_Natives
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een inwoner van Alaska is heet officieel een Amerikaan, aangezien het één der Verenigde Staten is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is geen speld tussen te krijgen, maar wij zijn behalve Europeanen, ook Nederlanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar je noemt jezelf geen Overijsellenaar oid. Ik had het dan ook niet over het continent Amerika, maar het land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen Europeanen in de 18e eeuw de inheemse Alaskanen ontmoetten, waren er tientallen stammen die allemaal een andere taal spraken. Van Inupiat Eskimo's in het arctische noorden tot Tlingit Indianen in het zuidoosten. Tegenwoordig zijn de vroege Alaskanen ingedeeld in verschillende hoofdgroepen: de Kust Indianen (Tlingit en Haida), de Athabascan Indianen, de Aloeten en twee groepen Eskimo's, Inupiat en Yup'ik.

Een inwoner van de staat Alaska heet dus een Alaskaan.
Maar daar Alaska sinds 1959 als de 49e staat van Amerika behoort, is het op de eerste plaats een Amerikaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding