Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een mening ergens over hebben, en iets accepteren staan los van elkaar. Of kunnen ze elkaar beïnvloeden, ondersteunen ze elkaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

een mening hebben heeft niets te maken met de mening van een ander te respecteren of te aanvaarden.

Hoewel je het vaak niet eens bent met de beweegredenen van een persoon kan en moet je wel respect tonen voor die persoon.

Een andere mening hebben zal het er zeker niet gemakkelijker op maken. Maar als wij nooit de mening van Joden hadden aanvaard dat de messias er voor hen nog niet is geweest hadden we nog steeds in oorlog geleefd.

Aanvaarden is dus cruciaal en staat los van de eigen mening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het ligt er erg aan op welke manier je het bedoeld.

Bijvoorbeeld:
Wanneer je van mening bent dat God bestaat kan je in sommige gevallen inderdaad dingen makkelijker accepteren.
Voorbeeld 2:
Als je van mening bent dat GroenLinks de grootste partij moet worden en het wordt de PVV kan je het niet accepteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thx Loenie :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel meer voorbeeld 2. Dus dat kan bij iedereen verschillend zijn. Accepteer je iets niet omdat het niet bij je mening past, of: ik accepteer het, maar naar mijn mening ben ik het niet mee eens. Ik zou wel kunnen accepteren dat de PVV de grootste partij is geworden, ieder weldenkend mens zou dat moeten kunnen, gewoon omdat de PVV de meeste stemmen dan had gekregen.
Maar naar mijn mening had GroenLinks het de grootste partij moeten worden, omdat het betere standpunten had.
Een mening hebben in vorm van een dogma, en acceptatie staan inderdaad los van elkaar.
Daarentegen een mening doorleven en voelen en dan accepteren zijn met elkaar verbonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding