Kunnen gedetineerden uit het raam naar buiten kijken in de boevenwagen?

Het glas is namelijk zwart, maar misschien kunnen ze wel naar buiten kijken, maar ziet de gene die buiten de boevenwagen staat, de binnenkant niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ja ze kunnen naar buiten kijken. Het is geblindeerd glas.
In films zie je veel van zulke auto's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betreft getint glas, dus ja gedetineerden en jeugdzorgplus jongeren (overigens niet op strafrechtelijke titel) kunnen gewoon naar buiten kijken.

Ik kan niet uit eigen ervaring vertellen of je door het raam kunt kijken ;). Maar ik als ik de meiden van mijn instelling moet geloven is dit dus wel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eigen ervaring, tijdens een rit tijdens een rondleinding ( zeggen ze natuurlijk allemaal :) ): het zicht naar buiten is zeer minimaal. Er zit donker glas in de wagens. Dit glas belemmert zowel van buiten naar binnen, als van binnen naar buiten het zicht. Ik werd al snel misselijk tijdens de rit.
13 jaar geleden
Je kunt naar buiten kijken maar het lijkt net alsof het schemert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die politiebusjes zijn irritant, zit zo'n heel klein afgetimmert hokje in waar je als het ware in een piep klein kooitje zit. Er zitte geen gordels in, dus als er een ongeluk komt met dat busje is de kans groot dat de gedetineerde zwaar gewond raakt of overlijd.