Heb jij een tik?

Iedereen heeft wel iets neurotisch, paranoia, niet? Iets met getallen, of drie keer controlleren of je de deur wel echt op slot deed, enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K
Antoni
14 jaar geleden
Deze tic is met een 'c'! http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=tic http://nl.wikipedia.org/wiki/Tic

Het beste antwoord

Ja genoeg: deur paar keer heen en weer duwen om te kijken of ie wel écht dicht is als ik het huis 'alleen' (= met huisdieren) achterlaat.
Een heel klein stukje van iets eten wat ik ga eten, en pas na een paar seconden beginnen met eten.
Dingen verschuiven zodat ze net iets anders liggen (niet persé recht hoor).
En vaak trek ik rare gezichten zonder dat ik het merk... zal ook wel een tik zijn.
Soms als ik iets (of het nou een ding is, persoon, of een lichaamsdeel van mezelf is...anything) 'teveel' aanraak met 1 vinger, moet de rest van de vingers het even ook doen omdat het anders niet gelijk is. Waarom? Geen idee, het voelt gewoon raar om het niet te doen.
Oh, en tandenknarsen als ik slaap...of telt die niet?

Vroeger had ik ook boeren als tik, sjonge dat was echt raar: de hele tijd opboeren...gelukkig heb ik dat niet meer (afkloppen!)
Ohja: en ik moet dingen altijd afkloppen.
:) Maar verder is alles oké hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Ik controleer iedere ochtend mijn saldo van mijn bankrekening. En ik doe dit al sinds er geldautomaten zijn...

En hiernaast ook nog via het internetbankieren check ik mijn saldo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
erg herkenbaar, dat doe ik ook! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. En het ergste is dat ik van iedere transactie een smsje krijg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha nooit rust!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouwen jullie de banken niet of de geldautomaten?
Vroeger had ik een rare tik. Als ik aan het verdwalen ben in mijn eigen fantasie, tijdens een goeie film of een spannende videogame, dan maakte ik een kauwende beweging terwijl ik niks in me mond had. Op de manier dat mijn kaak een knakkend geluid maakte. Echt vreemd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe ook zoiets als ik me erg moet concentreren!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik als ik mijn kleine eten in de mond schep, dan maak ik zelf ook onbewust een hapbeweging, ik moet ook erg mijn best doen om dat niet te doen, dus me er alleen van bewust worden is niet het werk.
Ik snuf geregeld met (of in) mijn neus, vooral in zenuwachtige tijden. Als kind kreeg ik dan ook de eretitel Snuffie. Nu kan ik hierom gniffelen of snuffen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms bedenkt ik me hoeveel mensen een bepaalde deurknop al aangeraakt hebben, of de leuning in de bus, of het karretje van de supermarkt of de trapleuning in een winkel... en dan vooral wat voor vieze handen zij hadden en hoe weinig het maar schoongemaakt wordt...
tja soms echt een beetje bang van viezigheid!! vooral als ik me niet zo relaxt voel, ga ik daar over nadenken. gelukkig heb ik er geen last van als ik lekker in mn vel zit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb heel lang een hele rare tik gehad... als ik in de auto zat moest ik bij elke lantaarnpaal knipogen..ben er gelukkig wel vanaf nu ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toen stond er net iemand te tippelen bij de lantaarnpaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe je 't weer..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha
ja ik heb wat met het getal 13
koop ik een lod dan moet het 13 zijn
dit is niet mijn geluks getal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger zat ik constant een soort krullen in mijn haar te draaien, tegenwoordig heb ik een rare tik dat ik steeds als ik internet opstart even naar www.goeievraag.nl moet. Zo gek! Hoe kom je daar vanaf ? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helaas Ruud... daar kom je niet meer vanaf... leg je er maar bij neer...niet vechten tegen die tic... gewoon accepteren en er van genieten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ik al bang voor, haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dezelfde manier als hoe je van die krultik bent afgekomen...vieleicht?
Knakken met mijn vingers en een hele hoop andere gewrichten. Het ergste is dat er steeds meer bij komen. Denk aan rug, denk, elleboog, knie, enkel.

Verder hoor ik altijd muziek in mijn hoofd en dus ga ik overal op tikken in dat ritme. Kan met mijn voeten, handen, vingers of tanden zijn.

Maar goed, ik heb hier verder gewoon vrede mee hoor. Mijn omgeving niet altijd. ;)

Toegevoegd op 19-05-2009 15:12:42
Wat computer betreft heb ik er ook nog wel een paar. Als ik ff aan het denken ben tijdens het typen wil ik wel eens heel de tijd een letter induwen en dan weer backspace. Of als ik een tekst lees dan selecteer ik heel de tijd alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm heet dat niet gewoon adhd? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet weten, het is nooit bij me gediagnosticeerd. Het zou wel een hoop verklaren misschien. :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien eens in verdiepen? ;-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb me daar wel in verdiept hoor. Maar wat maakt het nu uit of ik ADHD heb of niet? Ik ben tevreden met mezelf. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed zo! ;-)
Ik was eerst helemaal weg van nagels bijten en opeten. Zo erg dat ze er bijna los raakten. Gelukkig ben ik er nu vanaf, en neem op zijn tijd een manicure.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hele leven is een rare tik (-;

Ik wiebel constant met mijn been. Vinden mensen heel zenuwachtig (grappig is dat alle mannen in de familie dat hebben en vrouwen niet)

Als ik nadenk of in egdachten ben of stressig (lees altijd) wrijf ik constant aan mijn neus. Mijn bijnaam is dan ook Snuitje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ruik eerst aan wat mij onbekend is. Vooral bij eten en drinken, maar soms ook mensen, dieren, planten en binnen-huiselijke omgevingen.

probeer het wel altijd zo onopvallend mogelijk te doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vingers knakken is een veel voorkomende tik bij mij. ik doe het onbewust, maar meestal om mijn broer te jennen die er niet van houdt.

ik heb altijd een bepaalde routine als het neerkomt op internet browsen. ik begin meestal op niburu.nl ga dan door naar youtube en daarna naar goeie vraag.

mijn getal is iets met 137. ik blijf het maar overal terugzien. of gewoon 37 of 13 in ieder geval iets met die drie getallen. afgelopen zaterdag had ik met karten een snelste ronde van 33.137..... wat nogal raar was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb de neiging om veel aan mijn vingers te ruiken. Ik wiebel ook met mijn been/benen. Zit vaak aan mijn haar, krulletjes draaien of gewoon tegen elkaar wrijven. Neus ophalen, aan mijn neus zitten en zer zal vast nog meer zijn. En ja ik ben verder gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet altijd honderd keer per dag voelen of ik al mijn spullen (portomonnee, sleutels etc. etc.) nog wel bij me heb. Ook terwijl ze haast niet weg kúnnen zijn.

En ik heb ook nog een gekke. Als ik op een trap loop tel ik altijd in mijn hoofd de treden. Zelfs op de trap in mijn eigen huis die ik al honderden keren op en af ben gelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik controleer heel vaak of ik nog leef... Ik ben van mening dat je zo snel kunt sterven dat je niet in de gaten zou kunnen hebben dat je dood bent... Dus ik controleer heel vaak of ik nog leef, hier op aarde en niet ergens anders ben...

Dat doe ik soms door te tikken op iets en dan kijk ik en luister ik of het geluid wat ik hoor redelijkerwijze wel bij de beweging hoort die eraan vooraf ging... Dus ik check of de werkelijkheid die ik ervaar de werkelijkheid is die ik gewend ben als vanouds... Ik doe dat niet alleen in waaktoestand maar ook in de dromen, het is zo vanzelfsprekend om te doen dat ik dat ook in de slaap doe..

Of ben ik nou helemaal getikt?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben net uit een depressie dus dat lukt niet meer... Nee dat is zoals ik het doe, de tik dus...
En ik ken het daar niet, dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, ik heb dat idee wel eens als ik op de fiets zit; en dan hoor ik ineens een sirene voorbij gaan (in de richting waar ik net vandaan kwam) en dan overvalt mij de vreemde gedachte: wat nou als die sirene daar voor mij komt, en ik eigenlijk daar op de grond lig en dood ben gegaan... En dat niet eens in de gaten heb?!
Maar dan vergeet ik het weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja nou gaat het uit de hand lopen let op;
ik heb wel eens dat ik mezelf aanwezig voel. Een tweede ik zeg maar, maar die is dan ouder. Het is dan net alsof zij naar haarzelf terugkijk na jaren en een beetje grinnik, zo van.. waar maakte ik me toen (nu dus) toch druk om..Vorm van helikopteren denk ik, maar dan mystieker ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Je ziet jezelf life acteren in de werkelijkheid", zo zou ik dat noemen... Ja dat ken ik, dat heb ik ook...
ik ga mijn gewrichten kraken.

letterlijke elk botje of gewricht in mijn lichaam: neus, enkels, polsen, stutje echt letterlijk alles maar voornamelijk mijn nek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik loop 2 keer terug om de deur te checken. als ik een rondje draai de ene kant moet ik wel terug draaien.
en word ik wakker sta ik elke dag op de zelfde manier op.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-ik ruik in boeken voordat ik ze ga lezen. Zeker nieuwe boeken ruiken heerlijk en dragen bij aan het leesgenot
-ik heb een tik met elektronica en de zon. Ik zorg er altijd voor dat mijn spulletjes niet in de zon liggen (GSM, iPod, enz.)
-als kind had ik een tik dat ik bepaalde dingen x keer x moest doen. Dus stond ik bv te keepen bij straatvoetbal dan moest ik bv 3 x 3 keer met mijn hoofd zachtjes tegen de paal aan tikken (heeft wel eens een punt gekost ;-) Hmmmm nu ik er over nadenk was dat echt wel een soort van dwangneurose
-ik heb een beenprothese die ik voordat ik naar bed ga naast mijn bed zet. Deze staat compleet met schoen en al naast mijn bed. ś morgens kijk ik even globaal wat voor sok er om mijn prothese zit. Vervolgens graai ik een sok uit de la die er het meest op lijkt. Ik loop dus 80% van de tijd met 2 verschillende sokken. Ach heeft ook wel wat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuwe tijdschriften, boeken en agenda's daar ruik ik altijd aan als ik er in blader of lees. Heerlijk!!
Als ik op mijn computer zit, check ik om de 15 minuten mijn mail, ook al krijg ik een bericht als ik een nieuwe mail heb.
's ochtends na het douchen doe ik altijd liters deo op en om het uur ruik ik of ik nog wel lekker ruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb ik een tik? nou nee... echt niet... als ik zo al die antwoorden lees denk ik: ik moet dan toch ook iets hebben...ik ben toch niet abnormaal?... maar ik heb nog eens goed naar mezelf gekeken en kan echt geen tik of iets neurotisch ontdekken... zou ik dan toch geen (normaal) mens zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja misschien moet ik dan mijn stelling intrekken (die van 'iedereen heeft wel iets neurotisch, paranoia'). Goeie vraag: Ben je normaal als je echt geen tikken hebt?
Als een flamingo staan. Op een been staan. En gekke bekken trekken als ik voor een spiegel sta.

Toegevoegd op 21-05-2009 11:12:22
Oja- en ik lees van een boek altijd eerst de laatste bladzijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik tik wel eens op mijn duim met een hamer, maar omdat het zo'n pijn doet probeer ik het nu af te leren.
Ik krab ook nog wel eens achter mijn oren bij een moeilijke vraag, maar er komen steeds korstjes op dus moet ik ook dat afleren.
Mijn enige echte tik is de altijd aanwezige drang om te kijken wat voor plantjes er groeien ,echt overal waar ik loop en zie ik er een waar ik geen naam van weet dan zoek ik net zo lang in boeken of internet tot dat ik hem gevonden heb. En dan kan mijn dag niet meer stuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Ik bijt heel vaak aan de binnenkant van mijn wang
- Het laatste velletje van de wc rol moet recht afgescheurd zijn
- Ik leg de afstandsbediening altijd op z'n kop neer (vraag me nu eigenlijk af waarom ik dat doe)......