Met welke vraag zou je iemands intelligentie kunnen pijlen?

Bijvoorbeeld tijdens SpeedDaten.

Toegevoegd na 11 minuten:
Over intelligentie gesproken; Pijlen -> Peilen

13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je dat beter kunt peilen;)
Annswers
13 jaar geleden
Dank je Jera ;)

Het beste antwoord

Je zou natuurlijk direct naar de hoogte van zijn/haar IQ kunnen vragen, maar ik zou het anders doen.
Vraag welke goede en slechte eigenschappen hij van zijn vader en moeder heeft meegekregen en welke hij zelf heeft ontwikkeld. Iemand die kritisch naar zijn ouders kan kijken en tot zelfreflectie in staat is, moet wel over een bepaalde intelligentie beschikken. Bovendien peil je zo ook meteen (een beetje) zijn EQ.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

"Wil je deze Rubiks kubus oplossen?"

Mensen met een bepaalde intelligentie kunnen dat wel binnen de tijd van het speeddaten, de vraag is alleen of je zo iemand zoekt ;-)

Intelligentie bestaat uit veel verschillende componenten, sociaal, rekenkundig, taalkundig, logica, ruimtelijk inzicht - dus dan zul je eerst moeten bedenken wat je precies wilt peilen.
Je zou ook bij IQ-tests kunnen kijken wat daar gevraagd wordt, misschien inspireert het je: http://www.iq-test.nl/test-jezelf.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag ze wie de huidige minister president is.

Alleen de slimmeriken weten dat dit .... is :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je IQ?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hilarisch, uitermate goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol goed gevonden wel heel tactisch hihihi als ze die niet begrijpen dan waarschijnlijk helemaal geen IQ
Ik zou vragen met welke vraag je de intelligentie van iemand zou kunnen pijlen.

Toegevoegd na 21 uur:
Jaja, pijlen klopt niet, dat moet peilen zijn. Gelukkig zeg ik dan ook niet dat ik heel intelligent ben ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel een vraag die je zelf niet weet. Krijg je er antwoord op is die persoon misschien te slim voor je. Zegt de persoon eerlijk het zelf niet te weten stel je de volgende :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Of het antwoord klopt niet, maar daar kom je dus niet achter....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijd is liefde
Je moet vragen: "Wat vind jij van het programma: Oh oh Cherso ?" en dan uit het antwoord je eigen conclusie trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou de vraag kunnen stellen in het midden van de datetijd, welk IQ denk je dat ik heb.
Het is dan wel handig je eigen IQ professioneel vast te laten stellen.
Het antwoord en de formulering daarvan verraden het IQ en het karakter van je gesprekspartner.
Als extra moeilijkheidsvraag zou je kunnen vragen wat het performale IQ of het LIQ is.
Het verbale IQ verraad zich door de formulering en onderbouwing wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel, het is heel simpel. Hoe stiller de persoon is, hoe intelligenter hij of zij is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Heb je wel eens een museum bezocht?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of dat uitmaakt
jha het sex museum
het stripboek museum
en het ajax museum dan ben je intelligent -1
Wat voor gevoel geeft het nadenken over de oneindigheid van het universum jou? En waar denk je dan precies aan? Hoe denk je over jouw plek in dit geheel als je die enorme hoeveelheid ruimte beredeneerd en de mogelijkheden die die ontelbare hoeveelheid sterren in die enorme hoeveelheid sterrenstelsels moeten bevatten?

Is de mens de meester van zijn omgeving?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Welke opleiding volg je, heb je gevolgd?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag iets over de politiek of een actueel onderwerp xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet uit wat je vraagt. Als je zelf intelligent bent weet je het al na drie antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kwou net zetten... door een schrijffout te maken in de vraag, zodat die gevonden moet worden...

ow well... too late.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkele!
Intelligentie is waarlijk niet te peilen. Wie zou dat kunnen? Die meet alleen zijn eigen intelligentie.