Hoe komt het dat je het eten sneller op hebt als je afgeleid wordt?

Als je een boek leest o.i.d. en eet, is het eten op voordat je het weet. Is dit bij jullie ook zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je eet dan onbewust, of iig minder bewust. Uit onderzoek blijkt ook dat mensen meer gaan eten als ze tegelijkertijd televisiekijken. Wanneer je dus iets anders ernaast doet let je minder op je eten en komt het 'ik-zit-vol-gevoel' niet aan, omdat je het zelf niet registreert. Ik denk dat de snelheid waarin je eet hier vast ook wat mee te maken heeft, je concentratie is dan bij je boek ipv bij je maaltijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eten was er wel, maar jij niet... daardoor...

Toegevoegd op 08-05-2009 12:17:09
Er was geen gebeurtenis, zonder gebeurtenis is er geen tijd

Toegevoegd op 08-05-2009 12:21:08
Zie aanvulling van Deva...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe je iets met volle aandacht dan ben je elk moment bewust... al die momenten bij elkaar maken veel tijd in je gevoel...
doe je iets zonder aandacht ben je van geen moment bewust... dan gaat die tijd voorbij zonder dat je je dat bewust was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gouden raad : eten is een belangrijke bezigheid , lezen even belangrijk (geestelijk voedsel). beiden doe je nooit tesamen. Of je vindt één van beide dan toch ondergeschikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat vooral voor je gevoel zo is, maar als je het in tijd zou meten dat er dan niet eens heel veel verschil tussen zou zitten. Dus het lijkt wel of het sneller gaat, maar in werkelijkheid is dat niet zo. Kan een leuk experiment zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
time flies when youre having fun! :)

in ieder geval beter dan flies in your soup :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat tijd relatief is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer maar eens bewust zo snel mogelijk te eten. Dat lukt vast wel en nog sneller ook dan wanneer je afgeleid bent.

Waar het om gaat is dat wanneer mensen met hun aandacht bij hun eten zijn vaak gaan zitten genieten. Ze gaan bewust proeven en 'mmmmm' zeggen. Dat kost tijd. Wat nog meer tijd kost is de conversatie die veel mensen aan tafel voeren.