Welke bloemen vindt je echt verschrikkelijk lelijk en vooral waarom?

Mijn vader vond de bloemen van de Arondskelk afschuwelijk ,terwijl het hele mooie witte bloemen zijn. Ja zij hij dan, die zie ik altijd op een kerkhof staan. Dus een bloem lelijk vinden is vaak gekoppeld aan een ervaring. Ben erg benieuwd of dat vaak voorkomt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Hortensia's. Dat vind ik zulke stijve, truttige bloemen. Ik associeer ze direct met verzorgingshuizen, ik weet niet waarom, misschien dat de naam daar ook aan bijdraagt...
Hortensia.. Zo heten alleen oude mensen (of de heks uit Donald Duck)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Paardenbloem... In de wei leuk om te zien maar mijn gazon wil ik toch paardenbloemen vrij hebben. Persoonlijk vind ik een strak gazon met die bloemen erin onverzorgd lijken. Steek ze er dus zelf altijd uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al wil ik ze ook liever niet in mijn tuin hebben, vind ik paardebloemen niet lelijk. Als kinderen een bosje paardebloemen voor mij plukken, zet ik ze altijd met plezier in een vaasje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je, valentino, elke dag eet ik paardenbloem , om zijn geneeskrachtige kracht voor lever en gal. Als ze er s'winters niet zijn heb ik daar soms last van, maar zomers nooit! Jong paardebloemblad en de bloemen smaken heerlijk in salades!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst: Serieus? Alleen de bloem en het blad dat daaronder zit? Is de steel ook eetbaar? Sta voor veel dingen open dus een salade met wat extra kleur door een paardenbloem zie ik wel zitten :) Wat voor kracht levert de bloem aan lever en gal dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet: Al lang geleden was haar geneeskracht bekend, vooral als het gaat om de gunstige uitwerking die de paardenbloem heeft op de vochthuishouding van het lichaam: bloedzuiverend, vocht afdrijvend en een opwekkende functie voor de lever en de nieren. Ook tegenwoordig maakt men uit paardenbloemen nog geneesmiddelen tegen nierkwalen. Ik zal niet zeggen dat ik het vaak ga gebruiken maar ben wel benieuwd wat mijn lever er van gaat zeggen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De smaak is van rauwe andijvie of rauw witlof!! In de wortel zit trouwens de meeste werkzame stof. De bloemen kun je ook eten, zijn wat zoeter. Succes!
Bloemen zijn per definitie mooi... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afrikaantjes. Die bloemen associeer ik met truttigheid. Je ziet ze meestal in stijve randjes in enorm tuttige tuintjes staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Ruth, helemaal mee eens, gelukkig lusten de slakken het ook graag! Maar moet je eens een afrikaantjesbloem openbreken en er aan ruiken. Heel byzondere ervaring, ik vind het echt heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb juist goede herinneringen aan afrikaantjes. Het waren de eerste bloemetjes die ik als kind mocht kweken in mijn "eigen tuintje". Nog steeds staan er afrikaantjes in mijn tuin. Niet in een truttig rijtje, verre van dat. Ik strooi ze uit als opvulling voor plekken die anders leeg zouden blijven. Het wordt een rommelige afrikaantjeszooi, maar het heeft beslist charme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het zo doet zeker weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb erg goede herinneringen aan Afrikaantjes. We hadden vroeger drie kauwtjes, die waren kaal uit het nest gevallen en zijn bij ons groot geworden. Die waren dol op Afrikaantjes. Eén voor één werden ze ontleed.
De Afrikaantjes hebben we nog elk jaar, de kraaitjes helaas niet meer.
Anjers! Vind het gewoon lelijke bloemen! Heb er geen nare ervaringen mee, vind ze gewoon echt lelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel triest maar ik kan geen roos zien zonder te denken aan de titel van een boek "een roos van vlees" met daarbij een wonderschoon gynacologisch plaatje in mijn hoofd waar de honden geen brood van lusten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan geen roos meer zien, maar het plaatje was wonderschoon??? Waarom de roos dan niet?
Ik blijf Azalea's mooi vinden.Heb ook een paar jaar in de Azaleastraat gewoond.Misschien toeval?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dikke, harige steel. Hier en daar een lelijk blad aan die steel.

Helemaal bovenop een harde, ruwe, donkerbruine cirkel. Aan de buitenkant van die cirkel wat kleine gele blaadjes.

Anders gezegd: ik vind zonnebloemen verschrikkelijk lelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bos bloemen die de korfbalclub aan de deur verkocht. Mijn hele kast zat vol met kleine zwarte beestjes.
Ik kan de bloemen nog wel zien, maar ik raak ze nooit meer aan. Ik geloof dat het chrysanten waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
madeliefjes. bah wat een zeik naam zeg. en wat een foute keuzen voor zo een lelijke bloem.
x