Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke positieve gemoedstoestand kan iets matrieels geven?

als je lang voor iets spaart en het daadwerkelijk koopt. kan je soms met een soort ongeloof kijken naar datgene dat je nu het echt in huis hebt staan. denk bijv aan een auto of motor die je altijd al wilde hebben een steinway piano of misschien een theepot die erg zeldzaam is oid. opzich een prettig gevoel, maar niet echt geluk te noemen MI. wat dat wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
755

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zolang het bezit NIET het einde van het begeren betekent, kun je met veel plezier en voldoening van goed materiaal als aanschaf genieten.
Zelf heb ik veel goede apparatuur en materiaal waar ik erg blij mee ben. Dat geeft mij voldoening omdat het mijn mogelijkheden biedt, die ik anders niet had.
Zo kun je echt van een pittige en veilige auto genieten, dat levert meer voldoening op dan een slechte kwaliteit-auto die dikke maatjes met de garagehouder is.
Het is maar een voorbeeld.
Overigens rijd ik in een auto van 1993 die me nooit heeft laten staan, dus leeftijd speelt geen alleszeggende rol.
Dat laatste geeft mij overigens extra voldoening, door goede zorg en goed gebruik spaar ik ook nog eens een kapitaal uit.
Daar kan ik dan weer heel leuke en nuttige dingen van doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarom geen geluk, je kan daar best heel gelukkig van worden van het rijden in je nieuwe auto waar je zo lang voor gespaart hebt.
Voor mij zijn dit gewoon momenten van geluk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voldoening, zo zou ik het noemen :)
(Lees meer...)
13 jaar geleden
een soort van trots
je hebt iets kunnen kopen waar jezelf voor gewerkt en gespaard hebt
en je bent dan trots dat je dat hebt bereikt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
idd, trots ook.
Waarom zou je het niet geluk noemen. Gelukkig met het resultaat wat je bereikt hebt, door dat voorwerp aan te schaffen. Voor mij is er niets mis mee, maar ja het is blijkbaar niet gepast om te zeggen dat je blij bent/gelukkig wordt van dingen die geld kosten
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Als je zolang over iets droomt, je stelt je voor dat jij het bezit, wat je ermee gaat doen, het lijkt een droom die nooit werkelijkheid kan worden of pas na lange tijd en dan eindelijk wordt je langgekoesterde wens vervuld en je hebt het, dan is het je grootste geluk op dat moment. Ja, zeg ik volmondig, dat kan je een geluksgevoel geven. Iets materieels kan je wel degelijk gelukkig maken want als je gelukkig bent is dat een positief gevoel, je hebt geluk gehad dat het je gelukt is en er is niets fijner dan je gelukkig te voelen en dat voel je dan ook zo. Is geluk dan zo`n beladen woord dat je je alleen prettig mag voelen? Dat is voor mij een understatement bij zo`n gebeurtenis die zo lang verwacht is en nu eindelijk vervuld werd.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding