Waarom trekken sommige mensen zich terug bij bepaalde mensen?

Ik zie in een zorginstelling dat bij dezelfde begeleiders werken alleen een paar cliënten zich niet laten zien in de woonkamer van de instelling op hun kamer zitten.

Deze cliënten vertellen nooit als ik met hun praat waarom het is en zeggen dat er niets aan de hand is ,
Maar het valt mij wel op

een jaar geleden
2.2K
jc54
een jaar geleden
Op een of andere manier zullen die mensen toch een afkeer hebben van bewuste begeleider(s).
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Je mag ze of mag ze niet, zoals jc54 al anders verwoord.
Mijn moeder zat in een verzorgingshuis en zei rustig tegen de leiding, die begeleider(ster) hoeft bij mij niet meer te komen.
En inderdaad, iedereen moet werken voor de centen maar je haalt de mensen er ook direct uit die het ook uit liefde doet en betaald krijgt en die zijn op 1 hand te tellen op zo'n afdeling.
Inekez1
een jaar geleden
Het kan met van alles te maken hebben. Ook de reden waarom iemand een afkeer heeft voor een bepaalde begeleider kan diverse oorzaken hebben, dat hoeft niet altijd aan gedrag te liggen. Soms roept het uiterlijk van iemand associaties op met andere personen, sommige mensen kunnen niet goed tegen geuren (deo of parfum) of te veel felle kleuren in kleding, of het geluid van rinkelende oorbellen. Dat soort prikkels zijn moeilijk te omschrijven als men niet weet dat dat een oorzaak van overprikkeling kan zijn. Het wordt vaak gezien als aanstellerij. Het kan ook zijn dat bewoners van de instelling eigenlijk überhaupt geen zin hebben in die zogenaamde gezelligheid van de woonkamer, maar juist door andere begeleiders gepusht worden om toch te gaan. Dan zijn het dus juist de begeleiders waarbij ze op hun eigen kamer zitten waarmee ze wel de klik hebben, omdat die hen in hun waarde laten. Het kan ook aan het moment liggen, niet iedereen wil de hele dag mensen om zich heen.

Antwoorden (1)

Mensen kunnen zich terugtrekken bij bepaalde mensen vanwege verschillende redenen, zoals ongemakkelijkheid, onenigheid of een gebrek aan vertrouwen. Het kan ook zijn dat ze zich niet op hun gemak voelen bij de persoon of dat ze simpelweg geen klik hebben.
9 maanden geleden