Op welke leeftijd is een mens het gelukkigst?

Ik snap dat dit over het algemeen erg persoonsgebonden is. Maar is er een onderzoek gedaan, om te zien in welke levensfase een mens het gelukkigst is?

Ik meende ooit te hebben gelezen dat dit pas op je 66ste zou zijn, maar ik kan dat nergens meer terug vinden.

een jaar geleden
3.6K
Edraket
een jaar geleden
Een mens is alleen gelukkig als hij slaapt en als hij danst. Dieren leven in het heden.
Mens kan daarnaast ook denken over verleden en toekomst en dat maakt hem ongelukkig.
Er is altijd wel iets om zorgen over te maken.
Zijn dat geen grote zaken, dan houdt hij zich bezig met niemendalletjes die zorgen meebrengen. Helaas, het is niet anders.
Slapen en dansen, kunnen ons leven verlichten.

Het beste antwoord

Uit onderzoeken komt niet één leeftijd naar voren. Deze hangt af van het betreffende onderzoek.
Resultaten zijn 30 tot 34 jaar, 48 jaar, 70 jaar, zelfs 90 jaar...

66 jaar zou ook kunnen: we hoeven dan niet meer te bedenken wie we willen worden of wat we bijvoorbeeld nog willen bereiken. We laten het streven naar vooruitgang of status los. We kiezen activiteiten op basis van wat we willen doen - niet wat we moeten doen om de kost te verdienen of aan de eisen van andere mensen te voldoen. Bij het ouder worden vinden we vaak meer betekenis in eenvoudigere maar diepere bevredigingen - activiteiten zoals de zorg voor kleinkinderen, tijd doorbrengen in de natuur of gewoon een goede maaltijd delen met oude vrienden. We hebben ook geleerd dat teleurstelling, handicap en verlies deel uitmaken van leven. Dus als ze gebeuren, zijn ze minder schokkend.
SimonV
een jaar geleden
Neymar2021
een jaar geleden
idd,ja maak het niet te moeilijk dan dat het is eer iedereen op deze planeet (wereld) want je neemt niks mee van deze wereld qua materialistische dingen oftewel in reincarnatietaal leef goed doe goed en je geeft en neemt goede dingen mee aan de volgende generatie.

Andere antwoorden (2)

Hoe meer vertrouwen je hebt in jezelf, hoe gelukkiger je bent, aldus de studie. En dat vertrouwen komt met de jaren. Uit het onderzoek blijkt dan ook dat 58 jaar de gelukkigste tijd van ons leven is. Dat lijkt laat, maar als je er even over nadenkt, is het zo gek nog niet. Je hebt inderdaad meer zelfvertrouwen, kan dingen beter van je af zetten en zowel je privé- als werksituatie zijn veelal stabieler dan wanneer je pakweg in de twintig of dertig bent.
een jaar geleden
Dit is individueel bepaald. Iemand met een beroep dat bestaat uit zwaar lichamelijk werk, zal het gelukkigst zijn tussen het 30ste en 40ste levensjaar; daarna beginnen de lichamelijke problemen die het gelukkig-zijn negatief beinvloeden.
Iemand met een hogere functie zal rond het 70ste jaar (in elk geval na de pensionering) het gelukkigst zijn.
Er is een gemiddelde van gelukkigst en ongelukkigst zijn. Volgens RTL iNieuwsw s er een gelukspiek rond de 60 jaar. Het ongelukkigst ben je als je 47,2 jaar bent.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/artikel/4996026/
een jaar geleden