Zijn er mensen die helemaal geen gevoel voor humor hebben?

Het gaat om mensen die geen andere stoornis of mentaal probleem hebben behalve het missen van een gevoel voor humor

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessante vraag, ik ben benieuwd!

Het beste antwoord

Dan moet je je eerst afvragen: Wat is humor?
Ik heb een collega die de hele dag in een deuk ligt om niks. Maar als ik een geintje maak zit ze me stomverbaasd aan te kijken.
Vraag: Wie heeft nou het minste gevoel voor humor?

Er zijn mensen die niet (meer) lachen. Neem bv Woody Allen. Dat wil mijns inziens niet zeggen dat ze geen humor hebben.
Lachen en huilen zijn emoties die dicht bij elkaar liggen, zelfs in elkaar verweven kunnen zijn.
Er zijn ook mensen die niet kunnen huilen, maar dat wil niet zeggen dat ze geen verdriet kunnen hebben.

Ik denk dat ieder mens in meer of mindere mate gevoel voor humor heeft.
Maar of ze het met anderen delen, en of dat het ook jouw gevoel voor humor is, is altijd maar de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is dat zo dat iedereen die intelligentie bezit, ook als die heel beperkt is, heeft ook een gevoel voor humor. Soms moet je jezelf verlagen en soms verheven om de humor te begrijpen maar het is altijd daar.

Andere antwoorden (15)

Ja!
Autoritaire mensen verraden zich altijd door een gebrek aan humor.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb geen gevoel voor humor. Gelukkig heb ik weer andere kwaliteiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevoel voor humor is heel subjectief. Ik ken bijvoorbeeld veel mensen die zichzelf hilarisch vinden, maar dat echt totaal niet zijn. Maar ja, dat is dan mijn mening, ook al zie ik mijn mening dan voor objectief aan.

Verder zijn er wel veel mensen die geen gevoel voor sarcasme hebben. Omdat in mijn geval sarcasme best wel overlapt met humor, wil ik deze mensen ook wel eens onder het noemer "humorloos" stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het juist... dus ik vermoed dat iedereen heeft iets dat voor humor kan passeren maar soms is het heel diep of het is zo subjectief dat geen andere mens het snapt... maar misschien zijn er echt totaal humorloze mensen... zijn het dan mensen? maar dat is weer een andere vraag
capthavoc
13 jaar geleden
Sarcasme noem ik wel de depressieve vorm van humor
als er teveel van hebt ontvalt je elk gevoel voor humor
mensen die geen gevoel voor humor hebben zijn vaak autoritaire mensen..
willen boven andere staan..
je herkent die mensen gelijk..hebben afhangende mond hoeken..geen lachrimpels..alleen een hoogvaardige blik in hun ogen..kunnen absoluut nergens om lachen en grappen waarderen ze niet

Toegevoegd na 3 minuten:
zoals mijn buurvrouw!!
die lacht nog niet al ziet ze een drol tegen de muur op kruipen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zitten ze in die rol gewoon niet te wachten op grapjes, omdat ze heel serieus zijn in hun werk of bang zijn dat humor hun status aantast, maar misschien houden ze in een andere situatie wel degelijk van humor, 's avonds thuis een grappige tv-serie kijken bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha! ik ken zo'n een, die werkt bij de belastingdienst in Utrecht ik was altijd zeker dat hij geen gevoel voor humor had maar toch toen hij mijn verzoek om een aanslag te herzien moest hij enorm lachen... misschien moet je de juiste grap vinden bij die mensen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in hun eigen wereldje misschien
ik denk het niet eenmaal zonder humor altijd zonder humor!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat Jacob gelijk heeft: je moet gewoon de juiste soort humor zien te vinden.
Is een aanname-eis voor het CDA. Ja dus. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,ieder mens heeft gevoel voor humor. Maar vaak (h)erkennen anderen dat niet als zodanig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat mensen vaak inderdaad denken dat iemand geen humor heeft, omdat ze het gewoon niet herkennen.
Maar hoe weet je of er geen mensen bestaan die echt geen gevoel voor humor hebben? Misschien bestaan er wel een paar mensen die gewoon geen enkele vorm van humor leuk vinden, gewoon niet van humor houden.
Ik heb ooit op tv gezien (in QI op de BBC, volgens mij erg betrouwbaar), dat er mensen bestaan, die het vermogen missen om om grappen te kunnen lachen.
Ik kan het helaas niet terug vinden via google.
Het zou iets te maken hebben, met het feit dat het onverwachte element in een grap/situatie meestal de lach veroorzaakt.
Dit onverwachte element triggert iets primitiefs in de hersenen (plotselinge veranderingen kunnen van oudsher gevaar opleveren, en worden dus heel snel opgemerkt).
Sommige mensen kunnen onverwachte elementen niet verwerken en snappen grappen/grappige situaties niet.
Deze mensen hebben geen gevoel voor humor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord, dit is nou het soort informatie waar ik op hoopte dat iemand het zou hebben +1
Jammer dat je het niet hebt kunnen vinden op internet, want dit is wel heel interessant.
Ik ben eigenlijk nog nooit iemand tegengekomen die geen gevoel voor humor hebben. Je moet te gauw denken als je ziet dat iemand niet lacht om je grappen dat hij geen gevoel voor humor heeft. Zelfs autoritarie mensen hebben gevoel voor humor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet wel. Als er mensen zijn die de hele dag door lachen, dan moet het tegenovergestelde er ook zijn.
Beide komen natuurlijk niet veel voor.

Maar iemand die zoveel leed heeft meegemaakt dat hij geen vreugde meer kent... En zo verbittert is geworden.

Dan nog kan je om die man lachen, maar of hij het ook humor vindt, betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het is herstelbaar toch? of niet? Iemand is geboren met een gevoel voor humor en door afschuwelijk omstandigheden is somber geworden die heeft nog zijn gevoel voor humor alleen die is verdooft. Maar ooit zal hij wel lachen hopen wij.
Ik heb geen mensen die de hele dag zitten lachen om niets gezien behalve als ze een geestelijk probleem hebben en daar ging mijn vraag niet over. Of heb ik iets gemist in je antwoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je hebt niets gemist. Maar kennelijk is een aanvulling nodig. Niemand lacht de gehele dag elke seconde. (niet die ik ken tenminste). Dus ook niemand is volledig humorloos. Maar mensen die al oud zijn en verbitterd, willen waarschijnlijk zo zijn en zullen ongevoelig zijn voor mensen die ze willen opvrolijken.
Uitzonderingen daar gelaten en sommige kunnen zeker herstellen. Dus zonder een geestelijk probleem (wie is niet geestelijk gestoord, ook weer subjectief natuurlijk), zal iedereen wel eens lachen en een grapje maken. Ik probeer alleen met twee uitersten iets zichtbaar maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus er zijn geen mensen zonder gevoel voor humor....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee, ik ken ze niet. Maar de wereld is enorm groot, dus wie weet?
Je hebt een chinees van 2.40+ lang
Een Indonesische vrouw van 154 jaar oud. Ik denk dat er van alles wel 1-tje is. Zelfs van jouw:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant antwoord, je zin in humor kan inderdaad heel erg ondergesneeuwd raken door andere emoties. Of je dan kan zeggen dat die persoon geen humor heeft, weet ik niet, omdat diegene het van zichzelf wel heeft, maar het er nu alleen niet uitkomt; maar het is zeker een goede aanvulling.
dat denk ik niet nee tenzij er niets is dat conflicteerd in hun hoofd en dan hebben ze geen mening ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er geen idee van, maar het lijkt mij echt helemaal niks om me niet in humor te interesseren enz. maar dat is mijn mening. zijn hier trouwens nog mensen die het niet zo belangrijk vinden om te lachen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, moslims
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen die mijn gevoel voor humor niet delen, en vice versa.
Maar daar kan ik dan soms juist wel weer om lachen.

Als je op wikipedia kijkt naar alle verschillende vormen van humor dan lijkt het me haast onmogelijk dat iemand geen enkele vorm van humor bezit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zijn er en het zijn niet per definitie autoritaire mensen, die weten te lachen op momenten dat het hun carriere ten goede komt. Of je dit tot humor moet rekenen, durf ik niet te beoordelen, om iemands achterste te likken moet je wel van anale humor houden.
Ik denk dat mensen met sommige vormen van autisme bepaalde soorten humor niet herkennen, dat wil niet zeggen dat ze geen gevoel voor humor hebben.
Toch denk ik dat er mensen zijn met aandoeningen in hun geest die daardoor de speelse gedachtengang die nodig is om humor te beleven, missen.
Dat zijn dan wel mensen die op het hele cognitieve vlak
vaak storingen hebben, maar helaas, vooral voor hunzelf, ze bestaan.
Zelfs dieren hebben beslist een gevoel voor humor, dolfijnen , chimpansees, honden en andere slimme dieren kunnen een spelletje met je spelen en je zelfs voor de gek houden, volgens mij zijn dat tekenen van humor.
Helaas kom ik onder streng gelovigen mensen tegen die zich zoveel vreugde ontzeggen/laten ontnemen dat het hier een aards tranendal lijkt.
Deze mensen zouden op humor-therapie moeten, daardoor komen extremistische gedachtengangen ook minder tot ontwikkeling, omdat humor vaak een relativerende werking heeft.
Humor maakt de wereld immers beslist een stuk leuker!!
Voor wie het nog niet weet Ned. -Japan 1-0
Zo, nu eerst een,, oef ik mag geen reclame maken.
De oranje dress kan weer even uit.
Voor een vent zit zo een ding voor geen meter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn er. En ik ben er echt van overtuigd dat deze mensen niet 100% gezond zijn, mentaal gesproken.