Hoe komt het dat je je sterk aangetrokken kunt voelen tot iemand die je helemaal niet kent, zoals een artiest?

Duidelijke vraag lijkt mij ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Dat is inderdaad een duidelijke vraag, en het is maar afwachten of het antwoord ook zo duidelijk is. ;-)

Het probleem zit er niet zo in, dat jij die artiest niet kent. Jij kent die artiest waar je verliefd op bent, wel degelijk. Je hoort zijn muziek, leest en ziet de interviews, hebt foto's aan de muur hangen, en gaat naar zijn concerten. Het is dus helemaal niet zo gek, dat je verliefd wordt.

Het probleem zit er veel meer in, dat de artiest jou niet kent. En dat wringt een beetje, want wat moet je nou met een verliefdheid, die maar van een kant komt of kan komen? Mensen die verliefd zijn op artiesten, BN'ers etc, staat maar één ding te doen: je verstand gebruiken. Maar dat is een onmogelijke opgave als je verliefd bent. Verliefdheid is nauwelijks te sturen.

De (oud) KRO-omroepster Dieuwertje Blok vertelde onlangs in een documentaire, dat zij dagelijks brieven kreeg van allerlei mannen, die haar toch echt wilden overtuigen, dat ze zeker wisten dat ze voorelkaar bestemd waren. Zó ver kan het gaan. Die mannen kenden Dieuwertje wel, maar Dieuwertje kende die mannen niet, en wilde ze waarschijnlijk ook liever niet kennen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe komt het dat je in een modezaak loopt en denkt;" dat moet ik hebben" of in een meubelzaak; " Die bank is mooi, die is voor mij". Het is een kwestie van smaak. Jouw eigen voorkeur en je kunt er ineens door aangetrokken worden.
Sommige mensen hebben ook zo'n uitwerking op een persoon voor wie diegene aan alle criteria voldoet om hem/haar zeer aantrekkelijk te vinden.
Hoe meer je je dan met die persoon bezig houdt hoe aantrekkelijker deze lijkt te worden, juist doordat je de persoon in kwestie niet kent. Het is onbereikbaar en dat maakt nog meer aantrekkelijk. In jouw fantasie stel je je van alles voor en dat maakt dat iemand met een algemeen heersende smaak te maken krijgt, indien die er aan voldoet, ineens een idool wordt voor vele fans die hetzelfde zullen voelen. Een onbereikbaar lekker ding!
amc
12 jaar geleden
Ik denk omdat diegene 'onbereikbaar' is om het zo maar te noemen. Je ziet en hoort als maar mooie goede dingen en deze persoon komt dan bij je over als de perfecte, ideale man/vrouw. Iets wat we niet kunnen bereiken trekt ons vaak aan. Dit is zo ook bij auto's of al is het maar een fantasiedroom die je werkelijkheid wil laten worden. Zo'n persoon waar je zulke gevoelens voor hebt is als het ware ook een fantasie of droom omdat dit zeer zeer zeer waarschijnlijk nooit werkelijkheid zal worden om met diegene samen te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het ook te maken kan hebben met het talent van iemand, als iemand ergens heel goed in is dan vind ik dat aantrekkelijk. (of als een artiest hele mooie texten heeft geschreven/gezongen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dat ook gewoon kan als je naar die persoon opkijkt en later ook zo wilt worden. Bij mij is da toch zo het geval...