Waarom verschillen smaken van mensen wat betreft wie mooi en lelijk is?

Ik begrijp niet hoe het komt dat de een diegene mooi vindt en de ander daar bijvoorbeeld weer heel anders overdenkt. Hoe ontstaat deze smaak en waarom verschilt hij met die van anderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, waarom vind iemand cola wel lekker en iemand anders vind dat weer niet? Zo is het nou eenmaal denk ik, smaken verschillen is niet zomaar een gezegde geworden. Ik denk niet dat iemand hier een precies antwoord op kan geven. Het is iets in de hersenen waardoor je door iets getriggerd wordt denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijgertjes lusten geen honing.

Antwoorden (3)

Omdat mensen altijd anderen met zichzelf vergelijken. Als ze zelf iets lelijks hebben, en iemand anders ook. Is dat lelijk. Terwijl iemand anders dat super mooi vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoezo vindt iemand anders dat dan opeens weer mooi?
Ik denk dat het te maken heeft met eerdere ervaringen. Als ik altijd goede ervaringen heb gehad in mijn leven met iemand die er op een bepaalde manier uitziet zal ik dat mooi vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smaken verschillen, gelukkig.
Is biologisch bepaald anders zouden alleen maar mooie mensen zich voortplanten.