Hoe maak je voor het slapen gaan, je hoofd makkelijk leeg, zodat je lekker in slaap kan vallen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door je gedachten weg te spoelen met een glas warme (anijs) melk. (Niet voor mensen met lactoseintolerantie) Zelf vraag ik GOD om mijn zorgen van me af te nemen en mij te beschermen tegen nare dromen. Tezamen is het voor mij een succesformule. Hopelijk heb je hier wat aan.

Leeg je hoofd op papier Je hoofd raakt alleen leeg als je onderbewustzijn het idee heeft dat er echt niets meer is wat perse onthouden moet worden. Dit bereik je alleen door alles letterlijk uit je hoofd te halen. Schrijf daarom alle ‘moetjes’ die in je opkomen op in een boekje. Je kunt hiervoor ook je telefoon of iets anders gebruiken, zolang je het maar continu bij je kunt hebben. Zo kun je ook nog dingen opschrijven waar je nu niet direct op komt. Verzamel fysieke taken Om je hoofd leeg te maken, moet je ook een prettig, lege ruimte hebben. Verzamel daarom alles wat zich bijvoorbeeld op je bureau of keukentafel verzameld heeft in één grote verzameldoos. Gooi hier in het vervolg ook direct alle spullen in waar je nog naar moet kijken, die je nog moet lezen of waarop je nog actie moet ondernemen. Zo houd je je omgeving én tegelijkertijd je hoofd leeg. Test of je hoofd écht leeg is Als je je hoofd én je omgeving hebt leeggehaald, probeer dan te ontspannen. Zoek een rustige ruimte op en probeer even helemaal nergens aan te denken. Op het moment dat je dit doet, kan het zijn dat je ineens weer allerlei dingen te binnen schieten. Je hoofd was dus eigenlijk nog niet helemaal leeg. Schrijf deze dingen op en doe nog een poging, net zo lang tot er écht even helemaal niets meer te binnen schiet. Denk aan iets moois Als je hoofd helemaal leeg is, sluit dan je ogen en probeer aan iets moois en rustigs te denken, bijvoorbeeld een rustig zandstrand of een mooie boom. Het beeld moet jou op je gemak stellen, dus denk niet aan de zee als je last hebt van watervrees. Blijf je op dit beeld concentreren en zorg ervoor dat er geen andere gedachten in je hoofd rond gaan dartelen. Let op je ademhaling Terwijl je je concentreert op je beeld haal je rustiger adem en laat je je lichaam helemaal ontspannen terwijl je stevig uitademt. Dit moet vooral voelbaar zijn in je nek en in je schouders, omdat je die over het algemeen aanspant als je geconcentreerd bent. Probeer deze positie zo lang mogelijk vast te houden, maar ga tenminste voor vijf minuten. Geniet van de rust in je hoofd. 'Ontwaak'! Als je lang genoeg gezeten hebt, dan kom je rustig vanuit je rustpositie terug. Doe je ogen weer open, adem een keer diep in en ga verder met je werkdag, of bijvoorbeeld met de training waarvoor je je hoofd leeg moest maken! Deze oefening zelf kan ook al heel ontspannend zijn, dus herhaal hem regelmatig om je stressniveau gezond te houden! voor meer info & tips zie bron

Bronnen:
http://www.hoedoe.nl/lichaam-geest/gezonde...

Gewoon een lekker boek lezen in bed, dat ontspant en dan droom je lekker weg.

Ik tel vaak van een miljoen achteruit, waarbij ik in gedachten visualiseer dat ik de cijfers op een schoolbord schrijf. Als dat niet werkt wil ik ook nog wel eens van een willekeurig getal (4 cijfers) gaan uitrekenen of het een priemgetal is.

Door alles op te schrijven wat er in je opkomt, automatisch schrijven zonder er al te veel over na te denken. Maakt niet uit wat je schrijft en hoe je dat schrijft, gewoon alle gedachten van je afschrijven. Succes!

Je kan vantevoren mediteren, je laten massere, yoga, tai chi of chi gong doen, daar word je rustig en langzaam van, en je gaat ervan meer in je lichaam zitten dan in je hoofd. Als je veel piekert, kan je een uurtje vantevoren een wandeling maken en tijdens het wandelen de dag overdenken, zodat je dat niet meer hoeft te doen als je in bed ligt. Als je eenmaal in bed ligt, kan je ook een soort meditatie-oefening doen als je merkt dat je steeds ligt na te denken: met je aandacht bij je ademhaling zijn, of bij je voeten, en als je merkt dat je aan het denken bent: je "zin" gewoon niet afmaken, maar op dat moment meteen stoppen. En elke keer als je weer aan het praten in jezelf bent, weer op dat moment stoppen, je zin niet meer afmaken. Maar in bed hoef je niet zo aandachtig wakker te blijven, alle niet bewust gedachte gedachten, het dromen, kan je gewoon lekker laten gebeuren.

Bij ons in Limburg zeggen we wel eens... sjtundje sjloffe en dan noa bed... Wat zoiets betekend als.. een uurtje slapen en dan naar bed. Wat je in dat uurtje doet is bijvoorbeeld op bed liggen luisteren naar de vogeltjes buiten of tien dingen kunnen benoemen die je ziet, daarna tien dingen die je voelt, en daarna tien dingen die je hoort. Ook een goeie is luisteren naar je ademhaling en visualiseren dat je elke keer een andere kleur inademt. Of jezelf een denkbeeldige 'massage' geven... je zegt dan tegen jezelf: 'ík ontspan mijn voeten' (en ondertussen span je je voeten nog een keer strak aan en dan laat je dus alle spieren los daar), 'ik ontspan mijn onderbenen' ... en als laatste 'ik ontspan alle spieren in mijn gezicht'. Welterusten!

Ik ga sudoku-puzzels maken dan komt er van alles naar boven wat blijkbaar dwars zit maar het heeft tegelijk iets magisch, kan t niet uitleggen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100