Waar moet je overal op letten om in een kort gesprek zoveel mogelijk van iemands karakter uit te vinden?

En als iemand over dit onderwerp een leuke site heeft zou helemaal super zijn!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Door hem/haar zoveel mogelijk te laten praten en sympathieke, bevestigende en aanmoedigende signalen
tijdens het praten te geven.
Dan kijken wat het gelaat, de ogen , het lichaam en de mond zegt en de mate van coherentie bepalen.
Je komt, als je daar in geoefend bent, in zeer korte tijd heel veel over de ander te weten en de ander ervaart jou als vriendelijk en hartelijk en laat dus het schild zakken...
Maak van deze methode geen misbruik, want dat zegt hele nare dingen over jezelf. Op manipulanten zit immers niemand te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Lichaamshouding spreekt boekdelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lichaamtaal, onderwerp van het gesprek, toon van de stem enz enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind persoonlijk veel van het karakter terug naargelang de filmkeuze en muziek keuze... dat zegt soms erg veel over een mens.. uiteraard kan je best een soort opsomming vragen van muziek of film zodat je een zicht hebt..

Vragen welke hobby's - boeken - waar geniet je van?

daar kan ik allesinds soms veel uit aflezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe iemand tegenover je zit, open en vrij, of benen over elkaar en afwerende lichaamstaal.
Ook kun je veel van hem of haar zien door op hem af te stemmen.
Dit geeft mij altijd de meeste duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eerste instantie zegt het al heel wat over het karakter als diegene naar jou luistert en interesse toont, vervolgens zou diegene iets aan jou kunnen vertellen.
Kort gesprek kan dan lang worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op de lichaamshouding, de stem en de inhoud van wat de persoon zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord geven op een vraag, zelf het gesprek overnemen, en van de hak op de tak springen, meningen geven of vragen assertief zijn.

Bij de BASIS van het kort durende vraag en antwoord spel blijven, je niet laten verleiden tot 1 onderwerp.

Zomaar afleiden met niet persoonlijke vragen b.v.b. wat een nare kleur heeft 'dit of dat' kijken hoe de persoon er verbaal en non-verbaal mee omgaat en weer persoonlijk worden "wat vind jij"

Tijdens het antwoord wat je krijgt heb je tijd om over de volgende vraag/antwoord na te denken want je wil sturen en ontdekken met wie je te maken hebt als ik de vraag goed begrijp. (karakter eigenschappen van iemand)

Lichaamstaal zegt ook veel maar mensen met gesloten armen en benen kunnen ook open praten, links en rechts handige mensen gebruiken ander lichaamstaal en er zijn meer valkuilen in lichaamstaal, maar het zegt wel 75% van een persoon. mensen die nee knikken en ja zeggen en andersom hoeft niet per definitie een tegenstrijdigheid te zijn. (gebeurt vaak dan heb je geen resultaat op het inschatten van karakter..)

in 15minuten kan je al aardig karakter in schatten als je goed luistert en oplet terwijl jij het gesprek stuurt.

Is mijn mening en ervaring en vergt wel wat oefening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft alleen maar te luisteren naar wat ie zegt!
In iemands woorden ligt zijn verhaal.
slechts luisteren zonder interventie van jouw denken, dan weet je alles over diegene!