Waarom is onschuldig, schattigheid zo aantrekkelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is deze vraag al niet eerder gesteld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet ik niet!

Het beste antwoord

in de evolutie is ontstaan dat pasgeborenen er schattig uitzien. bij de ouders geeft dit als reflex dat ze graag willen, of wel moeten zorgen. dit reflex is er natuurlijk ook (in mindere mate) als iemand of iets anders dan je eigen kind schattig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als iemand heel open, spontaan en met veel plezier het leven benaderd is denk ik al een stuk aantrekkijker dan iemand die terughoudend, behoudend en negatief in het leven staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er maar van af.

Als volwassen vrouwen bijvoorbeeld zich gedragen als onschuldig en schattig en lievig en als kindvrouwtje, dan vind ik dat een vorm van "zum kotzen".

Maar baby's en baby-dieren stralen een onschuldigheid uit, waar de meeste mensen geen weerstand tegen hebben, omdat onschuldig nu eenmaal "zonder schuld" en dus zonder negatieve aspecten is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is onze christelijke inslag: iedereen wil zonder schuld, zonder zonden zijn.
Bij jonge kinderen, jonge dieren denkt iedereen: wat heerlijk. zo schattig, zo onschuldig. Totaal geen zonden. Dat denk je ook bij een foto van twee mensen die elkaar omhelzen: wat lief, wat mooi, wat puur. Zo wil ik het ook. Ik wil ook een leven zonder zonde, lijkt me heel aantrekkelijk, maar ik heb al het een en ander meegemaakt. dus dat zal me niet meer lukken. Dus vergaap ik me aan de onschuldige, schattige levens van onze jongsten.
Blijft over de vraag wat je zelf als zonde beschouwt en waarbij je vindt dat je zelf je onschuld en schattigheid bent verloren? Dat is veel interessanter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat we dan kunnen moederen, zorgen en liefhebben. Precies zoals we in onze kindertijd hebben geleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat daar GEEN BEDREIGING vanuit gaat en we (dus)
onze positievere gevoelens (het willen zorgen koesteren enz.) naar boven kunnen laten komen.
Dat geeft een fijn gevoel, mensen die een "normaal"gevoelsleven hebben, krijgen bij het zien van onschuldige schattigheid (jonge dieren, baby's en kleine kinderen) oerinstincten naar boven om te beschermen en te ontfermen>
Dat is ook wel zo handig, VOOR Dr. Semmelweiss (uitvinder van medische hygiene) gingen veel vrouwen dood in het kraambed(kraamvrouwenkoorts) en was er dus een andere moerderpersoon voor het kindje nodig.
Het hielp meer dat het kindje er kwetsbaar en schattig uitziet, de oudergevoelens worden daardoor nog meer aangewakkerd.
De natuur , ook in de mens zelf zit razendknap in elkaar.
Zo vinden veel kin deren troost bij "knuffels "die er op ontworpen zijn er schattig uit te zien.
NIETS MIS MEE DUS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat het maar van zulke korte duur is.
Het is schaars. En wat schaars is, wordt aantrekkelijk gevonden.