Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet er een goeie cursus of training voor iemand die zo gesloten is als een oester, maar toch graag wil leren over gevoelen te praten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
496

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Sociale Vaardigheidstraining wordt in vele wijkcentra gegeven. Meestal onder een "pakkende"(nu ja...) naam, met daarachter de vermelding 'SVT' of 'SoVa'.
Daar ligt vaak een goed begin als je structureel iets wilt veranderen aan de manier waarop je met je omgeving communiceert. Het nadeel is, dat het vaak nogal generiek is. Je krijgt dan bijv. een 'les' over "hoe knoop ik interessante praatjes aan op een feest", maar ook een les over "hoe stel ik mezelf netjes voor; hand geven, de ander aankijken en je naam zeggen". Veel variatie in diepgang, intensiteit en aanknopingspunten dus. Vaak zit er dan wel iets tussen waar je wat aan hebt, en ook iets waar je niet zoveel aan hebt. Als je dat helder hebt, zou ik zo'n cursusleider vragen naar meer toegespitste training/coaching. Vaak kunnen ze je dan ideeën aan de hand doen voor andere trainingen, of 'doorverwijzen' naar een coach/maatschappelijk werker/psycholoog/etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Psycho motorische therapie @ Ggz !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praat wat meer met iedereen om je heen, ookal is het maar een hoi! Werkt echt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een assertiviteitscursus leert je uit je schulp te komen...je kan het vragen via je huisarts of gemeente waar ze worden gehouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Faalheidsangst training
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De cursus Geweldloze Communicatie

bijvoorbeeld:

http://www.ai-opener.nl/geweldloze-communicatie.html
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding