Wat doe om je beter te voelen wanneer je het gevoel hebt dat niemand of bijna niemand je meer waardeert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Babyfaced.. blow jij? Gaat me natuurlijk geen ruk aan, en je hoeft me niet te antwoorden .. maar gezien je vragen en nu in je avatar dat symbool DENK ik dat jij wel eens last zou kunnen hebben van een depressie als gevolg van blowen. http://www.watwiljijmetwiet.nl/Informatie/Depressie.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft niks met blowen te maken. Heb 12 jaar lang gedaan. Nu al 5 jaar niet meer.. Maar ik denk wel dat ik last van een depressie hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Babyfaced, iedereen kan zich eens wat slechter voelen, zeker als er een reden voor is.
Maar als de gevoelens van depressiviteit langer dan 2 weken aanhouden en de klachten steeds erger worden, dan is het tijd om naar een dokter te stappen. Net zoals je dat zou doen als koorts of hoofdpijn lang aanhoudt. Denk niet “als ik maar even op mijn tanden bijt, gaat het wel over”. De kans is te groot dat het niet over gaat. sterker nog.. de kans is groot dat het dan nog veel erger wordt. Je hebt deskundige hulp nodig. En die begint bij een diagnose zodat je weet wat je hebt. Niet te lang door blijven modderen hoor! Beterschap!
:) http://www.com-ment.be/nl/what_is_a_depression.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het babyfaced. Je verandert je avatar nu al een paar keer. Dat vind ik ook verontrustend. (zoeken naar identiteit). Neem nu maar gerust van ons allemaal aan": we zijn bezorgd om je. ga naar de dokter!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte en ga naar de dokter! Maarre blijkbaar waarderen een heleboel mensen je vragen hier op GV, want ze leven ze (zie hierboven) met je mee.

Het beste antwoord

Eerst echt even dat vreselijke gevoel voor waar aan nemen en serieus nemen. Het is toch van jou?
Het 'wil' wat van je.
Verwelkom dat nare gevoel, zeg het dat het mag blijven zolang het dat wil..

Het gaat er namelijk om dat je er geen verzet tegen moet bieden, het IS er al, het gaat niet weg, voordat jij erbij bent geweest.

Je wordt overigens WEL gewaardeerd (je moet wel je ogen open doen om dat te kunnen zien).
Je hebt de laatste tijd de mooiste vragen gesteld en je kunt mij niet wijsmaken dat je niet door een enorme positieve ontwikkeling gaat. Positief in de zin van: jij LEERT!

Dat zouden er meer moeten doen, maar ja die zijn alleen maar bezig met het vermijden (niet voelen, niet aangaan) van negatieve ervaringen en het najagen van positieve ervaringen..
Maar is dat het nu?

Je bent volgens mij meer en meer jeZELF aan het worden.

Groeipijn.. dat is wat je hebt.. niets mis mee, dat heb je in je kindertijd/pubertijd ook overleefd, je bent er toch nog?

Je bent jezelf aan het worden.. WAT BEN JE MOOI!
(als je jezelf bent!)

(hup!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Zorgen dat je jezelf meer gaat waarderen. Probeer bijvoorbeeld ergens goed in te worden. Maakt niet uit wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon zijn wie je bent. jezelf anders voordoen om de mensen om je heen het naar de zin te maken heeft doorgaans weinig effect. uiteindelijk val je toch wel uit je rol. bovendien voelt het voor de mensen om je heen ook ontspannener als jij je niet zo druk maakt over hoe je over komt.
Je kunt je ook afvragen of het alleen je gevoel is, of dat het echt zo is. het antwoord daarop moet je niet bij jezelf maar bij anderen zoeken. Kies 2 of 3 mensen uit die je echt vertrouwt en vraag ze gewoon of ze een hekel aan je hebben. Praat er eens met ze over, en neem hun antwoorden serieus. Vertrouw ze op hun woord, anders kun je het net zo goed niet vragen.
Als ze aangeven dat ze geen hekel aan je hebben, probeer er dan ook niet meer over na te denken. door veel over zulke dingen na te denken kun je allerlei ideeën creëren die helemaal niet stroken met de werkelijkheid. laat het los! en leef lekker verder. met denken kun je het toch niet verbeteren. en op een of andere manier trek je juist als je je er niet al te druk over maakt mensen aan.
Onthoud; niemand wordt door iedereen geliefd, het is dus niet erg als niet iedereen je aardig vindt, jij vindt toch ook niet iedereen aardig. Zo werkt dat gewoon. bovendien: de beste manier om mensen vast te houden is met open handen. Vertrouw maar een beetje op jezelf.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je babyfaced,iedereen heeft wel eens zo,n periode.
Dat er in het leven alles tegen zit.
Maar een ding blijf onder de mensen,en ga niet alleen zitten piekeren.
Een klein praatje ,en dat maakt niet uit met wie ,doet vaak al een hele hoop en geeft je weer iets andere kijk op het leven.
Hier op gv wordt je nog wel gewaardeerd.
Want toen ik jou voor het eerst hier op gv binnen zag komen,ging het met horten en stoten maar langzamerhand heb jij je aardig naar boven gewerkt hier.
Als je vanmorgen je gordijnen lostrekt en je kijkt naar buiten dan schijnt de zon.
En dat blijft ook de komende dagen zo,geeft je dat niet weer een beetje moed.
En weet je als je straks jouw computer weer aanzet,dan zie je toch dat er antwoorden gegeven zijn,en dat er toch nog mensen om jouw geven.
Want anders deden ze dat niet .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beseffen dat jezelf beter voelen kennelijk niet te halen valt uit de waardering die een ander voor je heeft.

En dat is ook zo, want waarom zou je JOUW gevoel nu in het lot van een ander geven. Waarom zou een ander zoveel macht over jouw hebben dat hij jouw geluk of ongeluk kan beïnvloeden.
Die macht heb jij dus weggegeven. Jij laat dat toe en je bent eraan verslaaft geraakt.
Je bent vergeten wie jij bent en dat jij jezelf ook aandacht moet geven. Nu krijgt alleen een ander aandacht en negatieve aandacht is ook aandacht.

Heel vaak zoeken wij onze energie in die van een ander. Of wij dus fit zijn, blij of ons beter voelen. Terwijl ieder van ons zo onze drama's hebben en wij die allemaal zelf moeten oplossen. Ook die van jouw.

Geluk komt uit onszelf en mag niet afhankelijk zijn van een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jezelf mailen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tis geen mr bean die kerstkaarten naar zichzelf schrijft
Doe iets voor een ander. Doe vrijwilligerswerk in een ziekenhuis, je wordt dan heel erg gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een cursus zelfvertrouwen volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus
Checken...of dat ,gevoel, wat je hebt..ook echt klopt.
Dus vragen of dat zo is....en zoja...waardoor dan.
Anders loop je misschien in te vullen...voor een ander...en is er niets aan de hand.
Alleen zo ..kom je erachter.
Daarna zal je je denkelijk beter voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat dan op onderzoek uit en ontdekt dat je je vergist, er zijn wel degelijk mensen die je waarderen.
Kun je echt niemand vinden, dan heb je of niet goed gezocht, of je moet sterk aan je persoonlijkheid gaan werken.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je ten eerste gaan kijken of jouw waarneming wel klopt. Woorden als "niets", "niemand", "nooit" enz. enz. kloppen bijna .....nooit (haha!)
Dus ga eens na, welke mensen jou niet meer waarderen, en welke wél. Dan zul je er waarschijnlijk achter komen dat je het te zwart inziet.
Als dat niet het geval is, en jouw gedachtes wél blijken te kloppen, dan zou je iets aan jezelf en je gedrag kunnen gaan veranderen. Ga na wat je verkeerd hebt gedaan, en hoe je dat de volgende keer kunt voorkomen.
Sterkte Babyfaced!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is iets wat jij denkt! heb je wel eens op de man af gevraagd of iemand jou waardeert, wedden dat het meestvoorkomende antwoord positief is... en zoniet, dan heeft dat alleen met die ene persoon te maken en is er waarschijnlijk een oorzaak waar je iets aan kunt doen??!!!
Het is hoe jij naar jezelf kijkt, niet zoals anderen naar je kijken. vraag maar eens rond in je vrienden/naasten kring wat zij van jou vinden.
Wat maakt dat jij zo denkt? Vind je zelf dat je iets hebt gedaan dat niet oke is? niet waardevol is?
Tegenwoordig is het moeilijk, vind ik ook, om aan alles te voldoen. Doe er niet aan mee, blijf bij jezelf en doe niet de dingen waarvan je denkt dat zou moeten volgens deze maatschappij. Jij hebt ook zeggenschap in deze maatschappij want jij bent er 1 van. Samen maken we die.
Denk niet te groot of te diep, het zijn de kleine dingen die t m doen! zeg eens hallo zomaar tegen iemand die je voorbij loopt, hyve een smilie naar iemand, stuur s een vrolijk kaartje naar wie je denkt het nodig te hebben, glimlach om je heen, dan glimlachen anderen terug!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek hulp, volg een training (10 bijeenkomsten) "Moed doet goed"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe iets wat je ongelofelijk graag doet, je zal er jezelf voor waarderen, en als anderen het meemaken, zullen velen je er ook voor waarderen.

Zoek nooit waardering voor iets wat niet in je zit, waar je geen aanleg of liefde voor hebt. Waardering voor dingen die je voor anderen doet enkel om ze een plezier te doen, geeft je nauwelijks energie. Wat je ervoor moet doen, vergt oneindig meer energie.

Wat je doet voor anderen vanuit je talenten en wat je graag doet geeft energie; je hebt er de waardering van anderen niet meer voor nodig.

Dit geldt volgens mij ook voor het vinden van je droomjob...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga even lekker in jezelf medelijden zitten gewoon alleen lekker depri zijn, laat het over je heen komen (niet te lang 1dag is genoeg) voel wat je voelt en ervaar, laat het gewoon zo zijn, jank je leeg.

Pak jezelf op geef een trap onder je kont loop over het strand/ door het bos 'what ever' kijk hoe groot en klein alles is. respecteer de natuur groot en klein (zeewater en visjes/ bomen en mieren) vraag jezelf af heb je waardering nodig? of motivatie? waarom moet je je beter voelen als niemand je waardeert, waardeer je jezelf begin met zelfrespect.

'There is no way to happiness, happiness is the way'