Hoe kan het dat alles soms zo groot lijkt als je moe of ziek bent??

Soms als je heel moe bent of ziek.Lijkt alles heel groot alsof het op je af komt.Hoe heet dit en hoe komt het?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

je ogen zij dan moe de oogbolspieren verslappen zich
maar toch zal het "focus systeem" dan nog wel proberen te werken dankzij de vreemde vervorming van de oogbol in zijn geheel. zie je dingen heel anders in dit geval dus groter
je kan het zien als je oog spieren die zich uitrekken en strekken alsof ze proberen wakker te worden.
Vaak zie je dan ook veel meer dingen dan je normal ziet maar alles lijkt verder weg.
breedbeeld heb je dan eventjes ;)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat je zelde ziek bent, en je je anders dan normaal voelt hebben situaties andere invloed op je.

Als je je zwak voelt zullen acties moeilijker en groter lijken dan ze daadwerkelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd, ik heb hier naar mijn weten nog nooit last van gehad. Of het moet mij niet opgevallen zijn.

Euhm... Claustrofobie op het moment zelf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ziek bent, dan ben je heel dicht bij jezelf. Je sluit je als het ware af om jezelf te beschermen. Je staat dan zo dicht bij je lichaam en gevoel, dat je je heel klein voelt. Alles om je heen lijkt dan veel groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loenie geeft het correcte antwoord,, als je je moe en/of ziek voelt ben je veel kwetsbaarder, je zelfvertrouwen heeft een dipje.
Je omgeving wordt dan als groter en bedreigender ervaren en mede daarom ervaart een vermoeid en/of ziek mens het als prettig als je een deken over deze persoon heen legt, het geeft een gevoel van bescherming die zowel onstaat door het koesterende gebaar van de attente persoon die begrip toont voor de toestand van de zieke en de deken zelf vormt een warme bescherming van de zieke tov. zijn omgeving.
Het zich klein voelen is dus het voelen van de eigen kwetsbaarheid, die door ziekte/moeheid veroorzaakt wordt.