Als inspiratie ontbreekt, wat doe je om jezelf op te laden en gemotiveerd te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Stel vragen..

Nooit "waarom-vragen", (die leidden je met een omweggetje terug bij negatieve gedachten, die druk bezig zijn jouw zelfvertrouwen af te brokkelen),

maar de vragen die je nu stelt.. zijn precies goed voor het verkrijgen/ontvangen van inspiratie.

Je hoeft het maar te vragen en inspiratie staat op en komt je tegemoet.

Onderga de vraag die je zelf stelt, en sta open voor elke antwoord dat je terug ontvangt.
Wees onderwijl bewust van elk zintuig, misschien heb je zelf het "beste antwoord" (helemaal van binnen uit) allang gekregen.

De betere vragen: (for contemplation)
Wat was MIJN ROL in dit 'verhaal"?
Wat deed MIJ reageren, zoals ik deed?
Had IK redenen?
Welk gevoel had voortdurend en wilde ik niet voelen?
Welke redenen vond IK dat IK had, om dit of dat te doen?

De minder goede vragen: (doesn't bring you anywhere)

Kon ik dit voorkomen?
Hoe heeft ze dit kunnen doen?
Waarom begrijpen/geloven/steunen ze me niet?
Gaat die ander ooit inzien wat ie heeft gedaan?

Is er uiteindelijk 1 gevoel dat overblijft, neem DAT ter harte (letterlijk). Je kan het aan, het is namelijk van jou en helemaal geschikt om door jou heen te stromen. Het was tegennatuurlijk het tegen te houden. JIj bent het namelijk zelf. Je hebt in feite jezelf tegengehouden.. Dat was pas tegennatuurlijk.

Succes babyfaced.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ga even iets anders doen, iets luchtigs. En dan niet raar opkijken als je op een moment dat je er helemaal niet mee bezig was het in een keer weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een lekker muziekje keihard draaien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je inspiratie ontbreekt, dan is er ergens in je leven iets gebeurd dat te veel aandacht bij je weghaalt,te veel energie kost, pas als je dat probleem hebt opgelost en je weer ontspannen gaat voelen, komt je inspiratie van zelf weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet geforceerd gaan zitten opladen. Inspiratie ontbreekt, nou en? Gewoon zo laten. Ga even buiten zitten, met een kop koffie of thee. Of rust even buiten in de tuin of op het balcon op een stretcher. Heerlijk, niets hoeft, alles mag.
En weet je wat ik je kan beloven: de inspiratie komt vanzelf terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even pas op de plaats maken (je rust nemen) en jezelf daarna een schop onder je kont geven (bij wijze van spreken). Soms krijg je pas zin in iets door datgene te gaan ondernemen. Als je niets onderneemt, heb je het gevaar dat je passief blijft en het steeds moeilijker wordt om weer actief te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als inspiratie ontbreekt is het domste wat je kunt doen op transpiratie (inspiratie trachten te forceren) over te gaan.
Vooral als je werk juist een beroep doet op inspiratie, kun je -als het niet lukt- beter to0taal wat anders gaan doen en je onderbewustzijn uit de stresscirkel trachten te halen
door even LOS te laten en een ijsje of iets anders waar je een positieve prikkel van krijgt, te ondernemen.
Soms helpt een nachtje slapen heel goed.
Veel inspiratie gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar buiten, ga sporten, doe iets leuks waardoor je niet gefocussed wordt op je gedachten, geniet van de natuur, geniet van je familie, laat het zoals het is..............je inspiratie komt weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf afvragen of je wel voor datgene inspiratie wil krijgen?! Wil je hier wel mee doorgaan...?! Nadenken over de reden waarom je dit eigenlijk ook weer wilt...
Als het echt moet (van jezelf) dan kun je bijvoorbeeld je favoriete oppepmuziek opzetten.
Je kunt over datgene gaan googlen/zoeken op internet of in de bibliotheek om er meer over te weten te komen en meningen uitzoeken, zodat je niet vast blijft zitten, praat er met anderen over zodat je weer stof tot nadenken krijgt.
Zodra je er weer iets nieuws of anders over hoort/ziet vraag je je dit niet meer af en ga je vanzelf weer verder.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet er dan even uitgaan, dus echt even helemaal wat anders gaan doen, en voor mij is dat dan samen met anderen want dan heb ik het gevoel even helemaal eruit te zijn. Wat me ook helpt is me laten inspireren door bv een museumbezoek, of naar de bibliotheek en daar lekker veel inspirerende boeken ophalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan altijd op een kunstmatige manier inspiratie zoeken (tarotleggen, inspirerende verhalen of citaten lezen, enz.).

Uiteindelijk haal je uit alles alleen wat je het meest inspireert.

Toch kan je inspiratie best vanuit jezelf laten komen. Komt die niet, dan zit je hoofd te vol en moet je eerst ruimte scheppen. Ga enkele uren tot een hele dag uitwaaien in de bossen of aan zee, of lig eens een hele dag in bed als je uitgeput bent (max. 1 keer doen).

Beweging is echter bevorderlijk voor inspiratie. Soms komt inspiratie gewoon al doende. Als ik een liedje wil schrijven, improviseer ik gewoon zonodig uren ononderbroken aan de piano en plots komt daar toch wel een goed idee tussen al die brol bovendrijven! :-)

Succes!