Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de meest geschikte banen of opleidingen voor iemand met een Schizoïde persoonlijkheidsstoornis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
750

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is niet te zeggen want elk mens is anders. Het ligt eraan welke aspecten van deze ps van toepassing zijn op de persoon en welke niet. Op welk gebied heeft de persoon welke klachten, hoe erg bekemmeren deze klachten hem en, more important: wat zijn de kwaliteiten en competenties van deze persoon.
Doe waar je goed in bent!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals degene boven mij zei, is hier niet echt iets zinnigs over te zeggen.

Wel heb ik iets gevonden wat misschien wat zou kunnen zijn.

"Eén van de dingen die Altrecht doet, is het in dienst nemen van ervaringsdeskundigen, medewerkers die zelf cliënt in de geestelijke gezondheidszorg zijn geweest. Ervaringsdeskundigen zijn belangrijk omdat:
Zij zich in kunnen leven in en contact maken met cliënten en aan kunnen geven hoe een behandeling beter kan; de inzet van ervaringsdeskundigen helpt de communicatie tussen cliënten en hulpverleners verbeteren.
We ex-cliënten de mogelijkheid willen bieden om met hun ervaring model te staan voor optimale behandeling en daarmee opnieuw trots te kunnen zijn op zichzelf en zelfvertrouwen te kunnen winnen;
Ervaringsdeskundigen een bijdrage leveren aan de destigmatisering van de psychiatrie."

Misschien heb je er helemaal geen behoefte aan, maar ik kan me voorstellen dat het misschien ook wel eens fijn voelt om gewoon helemaal jezelf te kunnen zijn, zonder dat het een beperking is voor je baan. En je helpt anderen er ook nog eens mee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding