Is het leven geen cyclische gebeurtenis die zich alsmaar herhaalt, zonder dat we dit herinneren, behalve soms in deja-vu's??

is het leven geen cyclische gebeurtenis die zich alsmaar herhaalt, zonder dat we dit herinneren, behalve soms in deja-vu's??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
itsme
13 jaar geleden
Alleen maar in jouw vraagstelling.

Antwoorden (4)

Dat is mogelijk. Ik vraag me dit ook vaak af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een déjà vu is niks meer dan een foutieve doorgaven van je waarnemend vermogen naar je hersenen. Hierdoor komt het twee keer aan waardoor je denk 'hé dat heb ik vaker gezien / meegemaakt'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boeddisten geloven dit inderdaad.
Vanuit mijn geloof heb ik daar andere ideeen over.
Het kan zijn dat op dezelfde plaats verschillende wezens in verschillende kwantumtoestand leven, zonder dat we elkaar opmerken.
We zitten nog altijd met de vraag waarom er 20X meer materie is dan we waar kunnen nemen.
Misschien dat dit daar wel de reden van is.
Ik zou deze toestand niet als parallelle wereld willen omschrijven.
Het is maar een idee, het meeste weten we niet, we weten eigenlijk nog bijna niets.
Weliswaar worden deja vu's als paramnesie (verkeerde herinnering) gezien, daar heb ik echter ook een andere kijk op. Ons brein is als een soort kwantumcomputer te zien met een blijkbaar haast oneindige opslagcapaciteit.
Mentale vermogens worden nog niet allemaal begrepen en/of gezien, maar dat komt waarschijnlijk omdat we nogal blind zijn, we zien alleen wat we willen zien.
Dit laatste is zelfs aangetoond (optische illusies)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is zeker een cyclische gebeurtenis.

Of je je er iets van herinnert hangt af van de mate van bewustzijn waarover je beschikt. Hoe meer "maanbewustzijn", hoe minder herinnering, behalve dan af en toe deja vu.