Medicatie.

Volgens het Trimbos Instituut:
Er zijn weinig onderzoeken die zich specifiek richten op de behandeling van schizotypsiche persoonlijkheids- stoornissen.
Onderzoek naar de behandeling van de schizotypsiche persoonlijkheidsstoornis is vooral gericht op de effecten van medicatie. Er zijn redelijk goede resultaten bereikt met klassieke antipsychotica bij STPS. Er is nog weinig onderzoek naar de effectiviteit van moderne (atypische) antipsychotica bij cluster A stoornissen.
De effectiviteit van psychologische of andere interventies bij mensen met een stoornis uit cluster A is nauwelijks onderzocht. Belangrijkste reden is dat deze mensen nauwelijks psychologische behandeling zoeken en dus moeilijk te onderzoeken zijn.

http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/schizotypische-persoonlijkheidsstoornis/behandeling
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze informatie is niet helemaal de informatie die ik zoek. Betekend dit dat enkel medicatie een gangbare behandeling is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij gebrek aan een beter antwoord