Ik heb een horrorfilm gekeken en ik denk wel eens dat het echt gebeurt. Wat betekend het en hoe kan ik me weer wat veiliger voelen?

Ik denk dat het wat in de horrorfilm is geweest echt gebeurt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Denk eens waarom je kijkt naar zo'n film... Vind je het zelf leuk? Is het net als de achtban op de kermis? Of moet je het zien omdat andere mensen om je heen willen kijken? Het feit dat je bij dit sort films een onprettig gevoel krijgt zegt dat je een normaal mens bent. Probeer tijdens zo'n film even rond te kijken naar de reacties van de andere om je hen, richt je aandacht op andere dingen rondom de scherm heen. Vergeet niet adem te halen af en toe en blijf luisteren naar je lichaam en hoe het voelt om angstig te zijn. Zo leer je om je reacties en gedachten onder controle te houden om veiliger te voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

horrorfilms kunnen eng zijn,
en als je de kranten leest en wat er zoal in de wereld gebeurt lijkt het wel een horrorfilm!
maar ja als je er niet tegen kunt en je wil je veiliger voelen

moet je niet meer kijken!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer er de humor van in te zien! Horrorfilms hebben op bepaalde momenten toch zulke onwerkelijke scenes, dat je er gewoon maar om moet lachen. En dat neemt gelijk de spanning een beetje weg.

Ook is het handig om je te realiseren hoe het er rond die enge scene uitziet: een hoop camera's, belichting, visagisten, decor, etc. Door dat voor je te zien realiseer je je weer dat het maar een film is.

En verder: Kijk niet 's avonds laat naar een hele enge film. Je gaat daarna niks meer doen om je gedachten te verzetten, maar je duikt ermee je bed in. Niet handig als je gevoelig bent voor enge beelden. Neem het op en kijk lekker op zondagmiddag met chips en cola!

Toegevoegd na 5 minuten:
Realiseer je eens wat make up doet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je veiliger voelen kan je maar op 1 manier bereiken door niet meer naar dat soort films te kijken. 1e het heeft geen enkel nut dit soort films. 2e Het beïnvloed je geest toch op de 1 of andere manier.
En als je er perse toch naar wil kijken. Kijk zo'n film met elkaar en praat erover hoe onwerkelijk het toch is. Maar het eerste is verstandiger.