Waarom moet het beeldscherm altijd aangeraakt worden als iemand iets op de computer aanwijst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha XD
ik heb da net geprobeerd en inderdaad ik raakte de scherm aan
ps : goeie vraag !

Het beste antwoord

De beeldinfo zit achter glas.
Die enige millimeters dikte zie je niet (goed), door het ontspiegelde glas lijkt het wat of de tekst op het scherm ligt maar wat verder weg is.
Je denkt daardoor dat je er met je vinger vlakbij zit, maar je zit dan al op de glasplaat.
Deze stevige glasplaat zorgt voor een belangrijk deel voor de stevigheid van het scherm en breekt niet zomaar!
Vreemd genoeg zie je de dikte van het glas van de display pas als er hier en daar wat duidelijke vuilplekjes op zitten.
Maak de display NOOIT schoon met microvezeldoekjes, die kunnen de antispiegelcoating behoorlijk verpesten.
De optische illusie , zo geheel anders dan bij de ouderwetse CRT (beeldbuis) monitoren, werkt dus op dit punt in ons nadeel.
Omdat aanwijzen een vrijwel reflexmatig gebeuren is , zijn de oefeningen van Cryofiel heel handig. Je kallibtreert je propioceptie (gevoel waar een lichaamsdeel is)opnieuw en dan is het leed geleden.
Nu moeten al die anderen echter nog leren met hun tengels van het scherm af te blijven.
Poets echter niet te vaak op LCD displays, de kans dat je met een vuildeeltje een blijvende beschadiging veroorzaakt op de zeer kwetsbare antirefelctielaag veroorzaakt al snel krassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

om zo duidelijk mogenlijk aan te wijzen. doe het zelf ook wel, maar dan alleen met het topje van mijn vinger niet met mijn nagel. alhoewel dat laatse vaak ook geen kwaad kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nooit wat van gemerkt, dat gaat dan over jaren en jaren denk ik en zolang gaan pc's bij mij niet mee. en dan nog, het is een gebruiksvoorwerp.
Als je in een boek iets aanwijst, dan leg je ook je vingers óp het boek, daar maakt het verder niet zoveel uit natuurlijk.
Bij een beeldscherm doen we hetzelfde, alleen dat heeft weer vette vingers op het scherm tot gevolg, maar we zijn dat nou eenmaal zo gewend.
Misschien dat jongeren die meer opgroeien met beeldschermen dan boeken het wel afleren, alhoewel de touchscreen er natuurlijk weer geen goed aan doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet niet, het is slechts de natuurlijke manier van handelen.

Je kunt jezelf dit met enige oefening en volharding afleren. Zo heb ik mezelf aangeleerd dingen op een beeldscherm aan te wijzen met de handpalm naar je toegekeerd - zeg maar alsof je iemand een opgestoken middelvinger toont, maar dan met je wijsvinger.

Je brengt je wijsvinger dan niet tot tegen het scherm aan, maar tot vlak vóór het scherm. Zo maak je geen vetvlekken.

Mocht je toch per ongeluk het scherm raken, dan raak je het met de rand van je nagel, zodat je ook dan slechts een kleine kans hebt dat je een vlek maakt.

Maar je moet jezelf dat wel aanwennen - wat best lukt, als je een tijdje consequent oefent. Daarna gaat het geheel automatisch.
Cryofiel
13 jaar geleden
Inderdaad erg irritant.
gelijk een vette plek op je scherm.
En bovendien zitten er zuren op je "zweet cq vocht" vinegr die blijvende plekken kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen kennelijk niet de afstand kunnen inschatten tussen het topje van hun vinger en het beeldscherm...

Toegevoegd na 54 seconden:
Ongelofelijk eigenlijk dat dat waarschijnlijk dezelfde mensen zijn die vast een rijbewijs hebben, bedenk ik me nu....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt er met je vinger zo dicht mogelijk bij komen.