Waarvan weet je dat het waar is, al kun je het niet bewijzen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geloof

Waarheid herkent zichzelf... onmiddellijk en onfeilbaar... Er is maar één zelf... Er is maar één IK... Ik weet dat, maar ik kan het niet bewijzen... Ik weet/ervaar dat God bestaat, maar wederom kan ik dat niet bewijzen...

Ik weet dat ik geniaal ben en niet mijn volle potentieel zal bereiken.

Voor mij persoonlijk heel veel. Bijvoorbeeld dat de evolutietheorie klopt. Ook weet je vaak dat iemand niet de waarheid spreekt zonder dat je dat kunt bewijzen. Je komt het vaak tegen. De grote meerderheid gelooft dat Joran van der Sloot schuldig is aan de verdwijning van dat meisje maar voor Justitie is er geen bewijs.

Dat hangt af van de interpretatie van het woord "weten". - Als je "weten" beschouwd als "is bewezen" dan is het antwoord: van niets. - Als je "weten" beschouwd als "overtuigd zijn van" dan is het antwoord: van alles. Er zijn overigens meerdere manieren om "waar" en "onwaar" te beschouwen.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Logica_(wetenschap)

Dat de homeophatie werkelijk werkt omdat ik en ook vele anderen het dagelijks ondervinden, ondanks alle slecht onderbouwde kritiek die ik ondervind op deze site over dit onderwerp, van mensen die niet verder kijken dan 3 straten in een stad van1000 .Maar ik kan het niet bewijzen, althans nog niet! Maar ik ben heel dicht bij.

Dat homeopathie niet kan werken, omdat het maar 1 molecuul werkzame stof per liter medicijn heeft, en dat kan nooit genoeg zijn. Toch geloven hele volksstammen erin, maar ik kan niet bewijzen dat het niet werkt, net als dat ik niet kan bewijzen dat God *niet* bestaat.

Dat al die straling in onze omgeving (apparaten, Wi-Fi, UMTS, GPRS etc. etc. etc.) schadelijk is voor de gezondheid. Nu zullen de mensen die dit lezen misschien zeggen dat het epidemiologisch te bewijzen valt, maar dat lijkt me sterk aangezien er teveel variabelen zijn in een mensenleven.

Dat macht naar verloop van tijd corrumpeert op elk niveau en in elke sector . Van politiek tot de prive .En nooit te bewijzen.

Dat we niet alleen zijn in dit universum.

Dat er in de kluis bij de Shell meerder concepten liggen voor alternatieve brandstoffen, afwijkend van op olie gebaseerde brandstoffen, echter niet worden gebruikt....

Schrödinger had een kat

Dat Koningin Beatrix persoonlijk financieel belang heeft bij de aanschaf door Nederland van de JSF en dat zij haar invloed aanwendt om het Kabinet onder druk te zetten tot de (definitieve) aankoop van dat ding over te gaan. Overigens kan ik met name dat laatste niet bewijzen. Voor het eerste gedeelte van mijn antwoord op je vraag is het "bewijs" nagenoeg rond.

Dat ik antwoorden geef hier,maar dat ik ze niet te zien krijg!!Wat doe ik verkeerd? Hebbes! :)

Dat we teveel belasting betalen, soms nog dubbel ook!

Ha, die Berry; Dat Sinterklaas bestaat....

dat ... ik (prettig) gestoord ben ;-P (en ziek droog trouwens)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100