Kunnen Dromen Worden beinvloed als je op een bepaalde manier ligt?

vannacht(toevallig) bedacht ik me: als je op je hoofd ligt(ondersteboven) dan stroomt het bloed naar je hoofd. als je nou op je linker-kant ligt stroomt er dan meer bloed naar je linker kwab? en visa versa? zou dit enig invloed kunnen hebben op je manier van dromen?

’‘de Pons bepaald voor een groot gedeelte de REM, de pons ligt bij/in je hersenstam.

Ik heropen deze vraag, omdat ik geen duidelijk antwoordt heb gekregen.

Toegevoegd na 1 dag:
het is een informatieverwerkend proces; dromen. als je op een specifieke kant ligt kan een specifiek gedeelte van de hersenen harder werken en dus(misschien) andere beelden creeëren. dat is mijn doel. nu wil ik weten of deze theorie ook klopt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

of je het kan bepalen weet ik niet , ik heb eens vlak voor ik ging slapen gezecht ( tegen me zelf ) dat ik een leuke droom wil hebben
en dat wert ook een leuke droom
en ook heb ik wel eens in een droom tegen me zelf gezecht , dit moet stoppen , en dat lukte toen ook en ik wert wakker , dus een positieve instelling zel wel helpen denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Evenmin als dromen iets voorspellen,kunje er m.i .invloed op uitoefenen.Of je nu knielende droomt,of op je kop gaat staan een droom komt en gaat zonder dat je er iets aan kunt doen en al helemaal niet tijdens die droom.