ik zie altijd 9:11 AM / PM op de klok hoe kan dat?

Altijd als ik op de klok kijk staat er vaak 9:11 's ochtends of 's avonds (telefoon staat op AM en PM ik kan anders geen klok kijken)
Maar hoe komt het dat ik altijd DIE tijd zie?
Doet me denken aan 11 september de twin towers en mijn verjaardag 9 november...
Maar het maakt me ook bang want word ook gezegt dat als je standaard op dat tijdstip op de klok kijkt elke dag weer dat je iets zal over komen op een dag om dat tijdstip....

Kan iemand dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (2)

Altijd als ik op de klok kijk staat er vaak...
Je kijkt vaak op de klok. Hoe laat het is, zal je doorgaans niet opvallen.
Maar zodra er 9:11 staat, schrik je, want die tijd doet aan 9/11 denken.
Je ziet dus niet altijd 9:11, het valt je op als je 9:11 ziet en je vergeet de andere ogenblikken dat je op de klok keek en een andere tijd zag.
SimonV
7 jaar geleden
Het heet selectieve aandacht. Je onthoud alleen de speciale dingen en 9:11 heeft een speciale betekenis. Dus elke keer dat dat ziet onthoud je dat. Je kunt ook rekening houden met het feit en rond deze tijd niet naar een klok kijken.

Waarschijnlijk zie je ook de andere tijden zoals 8:11 of 9:12, maar dat onthoud je niet.