Had ik een lucide droom?

Ik had geprobeerd om een een lucide droom te dromen. Dus ik deed alles hoe je het moest doen nl. op de rug liggen en de impulsen van je te verleggen negeren. Na enkele minuten voelde ik me zwaarder en hoorde ik suizingen. Ik kon m'n lichaam ook niet bewegen en alles tintelde rond me. Ik zag ook rare figuren in m'n gedachten.
Maar, ik kon wel m'n ogen openen als ik het zou doen (had ik wel niet gedaan, maar ik voelde dat het wel kon).
Ik had ook controle over slikken.
Nu weet ik niet zeker of het een lucide droom was of niet, ik heb raad nodig voor als ik het een volgende keer probeer, raden jullie mij iets aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wat je had, was een hypnagoge ervaring, dus iets op het randgebied tussen waken en slapen. Suizingen, vibraties, een 'valgevoel' en soms ook hallucinaties zijn dingen die je kunt ervaren als je slaapverlamming ervaart. Dat heeft op zich nog niets met lucide dromen te maken, want dat doe je pas als je echt in de droomstaat bent. Wel kan het soms samengaan, en als je lucide zou blijven terwijl je ná deze hypnagoge ervaringen in slaap valt, loop je zo je lucide droom binnen.

Een lucide droom is wanneer je in je droom weet dat je droomt, en je droom ook kunt sturen. Dat is niets iets waarvan je je achteraf afvraagt of je er één hebt gehad, dat is vrij duidelijk, en dat wéét je gewoon.

Ik ben zelf iemand die van jongs af aan uit mezelf lucide droomt, dus ik heb weinig kaas gegeten van diverse 'technieken' en 'trucjes' die mensen toepassen die lucide willen léren dromen. Ik weet wel dat sommige mensen proberen om direct in een lucide droom te komen vanuit waken, en dat dat voor veel mensen niet gemakkelijk is, omdat je normaal gesproken niet direct in de REM-slaap komt. Ik heb dat vaak wel, maar heb ook een slaapstoornis. Je hebt meer kans op een lucide droom als je 's nachts eruit gaat en na een tijdje terug naar bed gaat, en normaal gesproken heb je tegen de ochtend meer en langere REM-cycli dan aan het begin van de avond. Ook zijn er veel mensen die meer 'trucjes' toepassen om IN hun droom lucide te worden, en dat schijnt dan weer gemakkelijker te zijn dan vanuit waken naar een lucide droom gaan. Bij mij gaat dat laatste vanzelf, maar zoals gezegd heb ik dan ook geen ervaring met het trainen in het lucide wórden tijdens dromen.

Kijk ook eens op www.lucidipedia.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

lucid dream is dat je weet dat je droomt in een droom dat deed je niet. je zat waarschijnlijk in een soort transe wat er op lijkt. en wat je probeerde heet volgensmij ook anders dat je lichaam slaapt maar jij zelf zeg maar niet daar zat je waarschijnlijk wel dicht tegen aan.

Toegevoegd na 57 seconden:
je hort zoiets ongeveer een halfuur vol te houden. niet enkele minuten dan zal het vast wel lukken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lucide droom houd in dat je je realiseert dat je droomt, en je je acties tijdens deze droom kunt beinvloeden.
Jij zat nog niet echt in de droom, jij keek bewust toe hoe je lichaam en geest langzaam in slaap vielen, jij zat dus op de rand van het lucide dromen.

Ik droom zelf vrij vaak lucide, maar dat is vrijwel altijd 's morgens of midden in de nacht, niet wanneer ik net in slaap val. Dat kun je op erg veel manieren trainen, je kunt deze website even doornemen.

http://www.ld4all.com/nl/

succes en veel droomplezier