Wat maakt iemand lelijk (uiterlijk)?

Hoe kun je iemand lelijk vinden terwijl iemand anders de persoon weer knap vindt.
Waarom vindt je iemand lelijk? Zijn daar regels voor? Wat zegt dat over jezelf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Lelijk zijn is als het uiterlijk van de persoon , op een of meerdere punten niet voldoet aan je verwachting van knap zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In het algemeen wordt een symmetrisch gezicht mooi gevonden. Daarnaast kunnen er persoonlijke of cultureel bepaalde verschillen bestaan. Vaak vinden vrouwen dat b.v. een gebogen neus niet kan of een spleetje tussen de tanden, zelf vind ik dat dan weer leuk.
Er wordt steeds meer gekeken naar een door de media aangemoedigd ideaal beeld, als je daar gevoelig voor bent wijk je niet graag af van de meerderheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat die culturen betreft klopt dat helemaal. Heeeel lang geleden, toen ik nog jong en aantrekkelijk was, ging ik in Azië op vakantie. Daar vonden ze mij maar lang (1.67) en helemaal niet aantrekkelijk met m'n blonde haren en "grote" neus. Zij hadden daar hele andere ideen over het schoonheidsideaal. Terwijl ik hier in Europa altijd heel erg veel sjans had. Helaas ben ik nu een ouwe gum en kan ik echt genieten van een knipoogje!
En puisje op z'n voorhoofd maak degene wel lelijk. Wat mij betreft dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitstraling! dat maakt het allemaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de persoon chaggo lijkt en met de mondhoeken naar beneden in zijn omgeving is. Iemand kan lelijk zijn qua uiterlijk als er veel teveel make up gebruikt is. Met enkele vegen in het gezicht niet goed uitgesmeerd en dan te onnatuurlijk bruin te veel oogschaduw op de ogen zit. Met open mond een kauwgom zit weg te kouwen. Dat maakt iemand niet mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De definitie van lelijk is voor mij als de persoon negativiteit onverschilligheid of haat uitstraalt.
Dit doortrekt zijn wezen, en is goed te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het draait allemaal om charisma! Iemand kan heel mooi zijn terwijl die niet knap isl Gelukkig maar anders moesten we vechten voor het ideale haha!