als je de neiging hebt, soms "anoniem" te willen zijn, undercover zeg maar, ff gewoon zijn en niet je uiterlijk, is dat een afwijking of gewoon iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je ervaart helaas zo dat veel mensen slechts net even verder kijken dan de lengte van hun neus, en dan zien ze hooguit de 'uiterlijke vorm' van jou. Daarmee schatten ze jou in op hetgeen ze zien, niet op wat ze voelen als ze 'met' je zijn, maar blijft het slechts puur een uiterlijke ervaring, zonder met je innerlijk te zijn.

Er zijn ook mensen die wél jou wezen zien hoor. Ga erop uit die mensen te ontmoeten en heb vertrouwen dat die daar ergens zijn! Ik zou je daar zelfs veel succes in willen wensen, want die mensen zijn er écht, en die zou je mogelijk mislopen als je voor je gevoel noodgedwongen verder door het leven zou gaan als een incognito persoonlijkheid.

Dat kan niet de bedoeling zijn. Als jij gelukkig bent met je uiterlijk nu, en je uiterlijk je innerlijk goed siert, dan *mag* de ander dat ook zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

volgens mij niet, tenzij je je vreselijk stoort aan je uiterlijk en dit je in de weg zit waardoor de neiging heel vaak en heel sterk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, gelukkig dan.. en ik stoor mij niet aan mijn uiterlijk, maar meer op hoe mensen daarop reageren, en ik wil soms gewoon niet gezien worden......denk ook wel eens om een radicaal te kleden, maar dat is zo een werk....(bedoel gothic of wat dan ook, maar ik heb geen uitgesproken smaak, dus dan is doorzichtig zijn toch makkelijker..;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou bijna vragen hoe je er dan uitziet en waarom mensen daar kennelijk op reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mis ik iets???
waar maak je uit op dat mensen #kennelijk# op het uiterlijk van de vraagsteller reageren en dat dit het probleem zou zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zegt de vraagsteller net..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus ligt het puur aan het uiterlijk? stel nu dat heel veel mensen je herkennen (je werkt bv in een bar) en overal waar je komt kom je bekenden tegen die natuurlijk even gedag moeten zeggen en een praatje willen maken met je. (hier kreeg ik zelf helemaal het heen en weer van)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet ook niet wat ik heb, maar ik ben t gewoon zat dat men altijd alleen mijn uiterlijk zien en niet mij, als persoon, dus wil ik liever niet gezien worden soms, maar toch mijn ding doen....... iets duidelijker nu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mensen zien je lijf anders zien ze je niet.... dus het is wel duidelijk hoor :) sommigen gaan idd alleen op het uiterlijk af (pos of neg het is beiden mogelijk) maar er vast wel personen die zich ook interesseren voor de persoon erachter toch?
Nee dat is geen afwijking.. Eigenlijk is dat heel goed, jezelf zijn tijd voor jezelf en niet voor anderen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het niet abnormaal. Ik denk dat de meeste mensen wel eens het spreekwoordelijke 'vliegje op een muur' zouden willen zijn.
Zoals ik het lees uit jou vraag heeft dit niets met zelfbeeld of uiterlijk te maken maar naar pure nieuwsgierigheid.
Dit is zelfs een gezonde eigenschap. Ik zou me hier echt geen zorgen om maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee lijkt mij bij tijden ook heerlijk. daarbij kun je eigenlijk aannemen dat alles wat in films voorkomt (waaronder dit) altijd gebaseerd is op iemands fantasie. En jij dus niet de enigste bent die daarover fantaseerd.
En wat je afwijking betreft, die heeft iedereen, de een wat sterker dan de ander..dat is de kracht van de natuur...want zonder anders zijn geen evolutie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog even wachten, en dan kan het echt: zie de bron!