Zijn de meeste eigenschappen aangeboren of aangeleerd?

Of verschillen wetenschappers daarover van mening? En als de meeste eigenschappen nou aangeboren zijn, hoe makkelijk is het dan om ze te veranderen, als je dat wilt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
10.4K

Antwoorden (1)

De meeste eigenschappen , zijn aangeboren.
Slechts een klein deel is wat bijgeschaafd en aangepast, dus aangeleerd.
Ik noem er wat op om me duidelijk te maken.
Erg muzikaal zijn, erg creatief, erg rustig van aard of juist heel erg druk. De voorkeur voor een bepaald vak. het makkelijk maken van contacten of juist helemaal niet.
Het goed om kunnen gaan met bepaalde omstandigheden, of juist chaötisch.
Dus heel veel karaktertrekken en bepaalde eigenschappen zijn aangeboren.
Heel vaak zie je al die eigenschappen weer terug bij een of twee van de ouders, of zelfs bij hun opa of oma.
Er zijn natuurlijk ook weer de bekende uitzonderingen.
Zo kunnen bepaalde traumatische ervaringen invloed hebben op je persoonlijkheid, je karakter dus. ( b.v. een bijna doodervaring.)
Zo kunnen ook bepaalde hormonen en medicijnen invloed hebben.
En een enkele keer zijn er spontane mutaties, waardoor de persoon wat betreft hun karakter,niet lijkt op die van hun ouders.
Maar de vraag was algemeen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om die eigenschappen te veranderen is erg moeilijk, zoniet onmogelijk.
Ben je niet muzikaal, zal je dat ook nooit worden, wat je ook probeert.
Ben je van huis uit erg driftig en gewelddadig, zal dat vrijwel niet veranderen. Enz.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
burgos
7 jaar geleden
Gut wat een mooie antwoorden ++++++