Hoe kan het dat ik vreemde gezichten zie in lichtreflectie op foto's ?

Als ik een foto maak waarin licht tegen bijvoorbeeld een raam of water reflecteert dan kan ik er vaak een gezicht of een gedaante uit halen,
dit door diep in te zoomen. kijk zelf maar eens naar de foto's die ik hier upload. hoe kan dit? Ik weet dat het mens eigen is om overal een gezicht in te zien, maar dit is anders. ik kan dit ten alle tijden doen met iedere camara dus als je me niet gelooft.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik krijg maar een foto geüpload, wil je originele foto's hoor ik het wel.

Toegevoegd na 24 minuten:
Hier enkele originele foto's vereist wel zelf in zoomen.

http://www.panoramio.com/photo/94129711 ( zoom in op 3e raam rechtsonder van gebouw aan overkant)

http://www.panoramio.com/photo/93735460 (zoom in midden in glazen gevel)

Toegevoegd na 14 uur:
bekijk de video en zie hoe ik de gezichten ontdek : https://youtu.be/DjZPMJ3drQg

Toegevoegd na 15 uur:
video van de originele foto's van de twee voorbeelden hierboven : https://youtu.be/BRYiZWr9gHU

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Onze eigen brein werkt als onze eigen computer.
Er is onvoorstelbaar veel informatie in op geslagen.
Bewust en onbewust.
Met alles wat we zien, zoekt onze brein naar een herkenning.
Ook bewust en onbewust.
iedere vlek, lijn, vorm probeert onze brein te herkennen.
Op het moment dat we iets zien, geeft ons brein al een uitslag , ook al klopt het totaal niet.
Als het echt nergens op lijkt, gaat onze brein het vaak zelf invullen en denken we van alles te zien wat er niet is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Soms is er door reflectie via een spiegel, ramen , bril of foto lens een verklaarbare uitleg mogelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zal morgen een screenrecorder gebruiken om een filmje te maken dan zul je zien dat wat jij beweert zeker klopt, maar in geen geval hout snijd met wat ik bedoel, het zijn soms geen abstracte gezichten maar duidelijk bijna een vage of onscherpe mini foto.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://youtu.be/DjZPMJ3drQg
Cryofiel
8 jaar geleden
Leuk filmpje. Pure pareidolie. Hoe meer je in de ruis gaat kijken, hoe meer kans je hebt dat je brein je voor de gek houdt, precies op de manier die Ed hier zo treffend beschrijft. Ed, + voor je antwoord, want dat klopt helemaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een andere spirituele verklaring, ik ken iemand die foto.s maakt van mensen met een bril op.
Op de fotos zijn vaak in de reflexie van de brillenglazen gezichten te zien, soms zo duidelijk dat je de gezichten goed zou kunnen herkennen.
Het is nu haar werk geworden en beweert dat het dierbare overledenen zijn van de persoon van de bril.
Heb er meerdere fotos van gezien .
Cryofiel
8 jaar geleden
Hahaha! Leuk bedacht! Er zullen vast mensen zijn die zulke dingen echt geloven!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geesten geloof ik niet, maar wel in kwantum mechanica en het feit dat de kwantum wereld haast magisch is, het verstrengelen van deeltjes die ongeacht de afstand per direct op elkaar reageren. Had ik je dit 20 jaar geleden verteld had je me voor gek verklaart, maar door onderzoek en experimenten weten we nu dat dat kan. Ik ga dan ook door middel van iemand onafhankelijk van mij dezelfde foto's te laten onderzoeken waarna we vervolgens de gevonden resultaten kunnen verglijken, als het pariedolia is zal ieder weer iets anders zien, maar komen de resultaten overeen met mekaar is het geen pariedolia, maar een andere psychische aandoening
Cryofiel
8 jaar geleden
Als de resultaten overeenkomen wil dat zeggen dat beide personen pareidolia hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
feroe kwantum mechanica lijkt veel raakvlakken te hebben met spirituele zaken, ook daar lijkt afstand geen rol te spelen.
ook daar is beïnvloeding mogelijk op afstand ongeacht hoe groot hij is.
Het lijkt voor een deel veel op elkaar.
Ben erg benieuwd wat je onderzoeken gaat opleveren.
Alle opties laat ik altijd open.
Je dood staren op een resultaat van een ander onderzoek, is geen wetenschap meer.
Cryofiel
8 jaar geleden
Dat is nu wetenschap: alle mogelijkheden openhouden. Maar wetenschap is ook: niet bij voorbaat uitgaan van alles dat "mogelijk zo zou kunnen zijn".
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Cryofiel: Juist wel, alles is mogelijk tot het tegendeel is bewezen, een van de basisprincipes uit de wetenschap. @eddijst: Zodra de eerste "gegevens" binnen zijn zal ik die hier posten. Kan wel even duren voor ik mensen bereid heb gevonden mee te doen aan het onderzoek,
Cryofiel
8 jaar geleden
"Alles is mogelijk tot het tegendeel is bewezen", schrijf je. Dat laatste is echter niet mogelijk. Je kunt nooit bewijzen dat iets onmogelijk is. Net zoals je nooit kunt bewijzen dat iets niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hmmm..ik zie geen gezichten..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
feroe bedankt vast, kijk er erg naar uit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit was niet het best maar meest plausibele.