Wat kan ik doen om mijn concentratievermogen te vergroten voor een IQ-test?

Ik heb binnenkort een 3 uur durende intelligentietest en wil natuurlijk graag dat mijn concentratievermogen op peil is.

Zijn er mensen die algemene tips kunnen geven? Wat kan ik voor de test doen om mijn hersenen 'op te warmen'? Zijn er nog supplementen die wellicht kunnen helpen(ik heb het niet over stackers of andere stimulanten, maar meer over producten als L-Theanine oid)?

Ik heb ook last van ADHD en kan mezelf ontiegelijk moeilijk concentreren. Het beste kan ik me concentreren als ik moe ben, dan gaan mijn gedachtes niet alle kanten op.

Wie kan me van advies voorzien?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Ik heb hier zelf ook last van, het is de bedoeling dat je jezelf bezig houd tijdens de toets.
Bijvoorbeeld bij multiple choice kan je vier op een rij gaan spelen met je antwoorden, ik weet dit klinkt raar maar het houd je concentratie vast bij iedere vraag. Vaak merk je ook dat je je antwoord twee maal controleert.
Probeer ook te kijken of je antwoord logisch klinkt, als je je erg verveelt is je creativiteit hoger. Dit is ten nadelen van je toets of test omdat antwoorden logischer gaan klinken.
Kortom probeer jezelf bezig te houden, zorg dat je aandacht op de toets vestigt en je niet verveeld.
Verder kan ik je niet helpen, succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Ik vind dit een een raar antwoord.
Om beter te concentreren zou je jezelf in je hoofd af moeten leiden. Mijn advies: probeer je goed te concentreren, en schuif afleidende gedachten weg.
Dwing jezelf om je gedachten bij de test te houden.
Het probleem zit hem in de AD(H)D. Dit veroorzaakt, zonder medicatie (bijv. Methylfenidaat, Dexamfetamine, Strattera of Medikinet) problemen met de concentratie. Het beste is dus dat je 'gewoon' je medicatie dient in te nemen om je concentratie op het juiste niveau te brengen.

Overigens is het zo, dat het onderzoek in een prikkelarme omgeving zal gebeuren zodat het risico van afleiding al verlaagd is.