Kun je van acute deeltijdbehandeling naar gedwongen opname?

Heeft iemand ervaring met acute deeltijdbehandeling en is iemand van daar wel eens opgenomen vrijwillig of tegen zijn of haar zin in (gedwongen opname)tijdens de acute deeltijd behandeling? Komt dit eigenlijk wel eens voor?

Toegevoegd na 36 minuten:
Hoe gaat dat in zijn werk dan? of zeggen ze dan dat je bijv niet meer naar huis mag?

Toegevoegd na 4 uur:
Hoe zit dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ook bij acute deeltijdbehandeling kun je gedwongen worden opgenomen.

Mensen kunnen gedwongen worden opgenomen wanneer ze een gevaar vormen voor zichzelf, anderen of de omgeving en/of zich buiten de instelling niet langer kunnen handhaven.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit komt regelmatig voor. De behandelend arts krijgt tijdens de deeltijdbehandeling nog beter zicht op de risico's die de patiënt voor zichzelf of anderen vormt.

Toegevoegd na 5 uur:
Als de patiënt normaal aanspreekbaar is, wordt met hem/haar overlegd dat gedwongen opname op dat moment het beste is. Meestal gaat deze hier wel mee akkoord.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kort en bondig. +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank u wel voor de informatie