Er bestaan veel verschillende redenen waarom zal kunnen seriemoorden.
Het kan een machtsgevoel met zich mee brengen, een kick geven, het kan seksueel opwindend zijn, het kan zijn uit een bepaalde overtuiging en daarmee eventueel gericht zijn op een bepaalde doelgroep. Ook kan het zijn dat de seriemoordenaar simpelweg het idee heeft dat hij/zij móet moorden, het is een ontembaar verlangen, een roeping.

Toegevoegd na 53 seconden:
'Er bestaan veel verschillende redenen waarom *IEMAND zal kunnen seriemoorden.'

Toegevoegd na 11 minuten:
Je moet eerst ook vooral diep psychisch gestoord zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik mis wel in verhaal dat je vooral diep psychisch gestoord moet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mis in je reactie een plusje.
AWM
14 jaar geleden
LOL! Kinderen die vragen worden overgeslagen.

Andere antwoorden (12)

Het gevoel van macht over het leven, en de dood van anderen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een psychische ziekte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verschillende seriemoordenaars duiken bij tijd en wijle op. Wat hun tot deze daden drijft, heeft zeer uiteenlopende oorzaken. Vaak is wel bekend dat het juist die mensen zijn, waarvan je het niet zou verwachten. Wat zijn de achtergronden van deze seriemoordenaars?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het gaat bij de seriemoordenaar dus om een 'kick' of een seksueel motief. Dit kenmerk onderscheidt naast de eerder genoemde definitie de seriemoordenaar van een persoon die iemand om een specifieke reden heeft gedoodt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bepaalde waanzin die ieder mens tot op zekere hoogte in zich heeft, maar niet iedereen gaat die grens over. Ik kan me voorstellen dat een seriemoordenaar zijn eigen waarheid ontwikkelt, eigen redenen, een eigen interpretatie van goed en fout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks, hij deed het ook liever niet. Zijn hersenen functioneren niet normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hun zieke geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe vreemd het ook is, het seriemoorden komt voort uit verslavingsgedrag. De kick tijdens het moorden ervaren, wil hij perse weer hebben.
Naast een absoluut verkeerd gebakken persoonlijkheid uiteraard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het BEEST in hem.
14 jaar geleden
Ontkenning, gedreven door zelfzucht, ego, gevoelens en op den duur is het oké voor die persoon en toch weet die ergens dat het niet klopt, maar inderdaad "verslaving" Hoe meer die zijn gang gaat, hoe meer bevrediging, hoe minder te remmen en van kwaad tot erger soms, soms niet. Zieke geest vind ik een overdreven vergelijking, hangt van de interpretatie af van het woord "ziekte".
Dan zou iedereen die dingen doet vanuit zijn/haar gevoel een zieke geest hebben en wie zijn dat?
Ik ben mij bewust van het feit dat de meeste mensen hetzelfde bedoelen bij het woord "ziek".
We bedoelen hetzelfde, maar geven er allemaal een andere uitleg aan. Ik zou het niet ziek willen noemen. Eerder: iemand die handelt vanuit zijn/haar gevoelens.
Mijn interpretatie van gevoelens:
alles wat voort komt uit het ego.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onbewust verblijven
een dolende ziel
een dode levende

Het vermijden van pijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Wat drijft een seriemoordenaar?"

- een onverzadigebare wil,
- lustige behoeften naar bevrediging,
- en het verlangen naar controle/ macht;

dát drijft een seriemoordenaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dát wat degene, die geen seriemoordenaar zijn, nooit zullen snappen.