Hoe heet de angststoornis als je bang bent om te gaan slapen?

Ik zoek hier informatie over, maar ik weet niet waar dit onder valt.

9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Ligt eraan welke angst je hebt. Angst voor verlies van controle?
Angst voor inbrekers die jou dan overvallen?
Angst voor doodgaan zonder dat je dat merkt? En zo zijn er vast nog meer mogelijke angsten die kunnen leiden tot angst voor het gaan slapen.
Rieneke1
9 jaar geleden
Hypnofobie?

Antwoorden (2)

9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Hier nog wat meer info:
http://www.hulpbijangst.nl/viewtopic.php?f=8&t=16621
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, dat is juist Rieneke,
Dat hangt er vanaf. In theorie zou er sprake kunnen zijn van een specifieke fobie, maar vaak zal zo'n angst onderdeel zijn van een andere stoornis, zoals een gegeneraliseerde angststoornis of een andere onderliggende angst.

Daarbij hoeft nog geen sprake te zijn van een stoornis als er sprake is van angst. Een fobie of een andere angststoornis is een nauw omschreven stoornis, waarbij angst slechts één van de criteria is. Er is dus meer informatie nodig om te kunnen bepalen óf er sprake is van een stoornis, en zo ja welke stoornis dan het meest waarschijnlijk lijkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Lies, er wordt toch alleen naar de algemene benaming gevraagd, Annswers vraagt niet of ze hem heeft.
(Geen min, geen plus)