Bestaan er sites waar je een wetenschappelijk correct beeld over je persoonlijkheid kan krijgen?

dmv van een test bijvoorbeeld.
ik ben namelijk heel benieuwd naar mijn eigen ..ik?

Toegevoegd na 8 minuten:
gratis sites ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wanneer jezelf als autodidactisch ziet, zou je ook eens kunnen kijken op http://www.the16types.info, het betreft een semi wetenschappelijke uitbouw op het empirisch onderzoek van Jung, (wat uiteindelijk MBTI ook is), semi omdat het niet als studierichting aan de Universiteit wordt gegeven. Maar mijn ervaring ermee is goed, ook hier moet je testen doen, die zijn allemaal gratis, en dan komt het er op aan om jezelf te gaan begrijpen aan de hand van ervaringen, want het adagium is "Concept without Percept is empty. en Pecept without Concept is blind"

Om echt een goede test te vinden, kun je niet verwachten dat ze gratis zijn. De NEO test of de NPV-2 zijn goede persoonlijkheidstests die de persoonlijkheid in kaart brengt. Deze tests zijn echter niet zo goedkoop. Je zou ook de MBTI test kunnen proberen, maar deze is echter niet wetenschappelijk onderbouwd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100