Hoe komt het dat als je je bed verplaatst, je niet meer lekker ligt?

Ons bed is verplaatst naar de andere kant van de slaapkamer, doordat we nu een kast hebben staan waar we eerst lagen.
Sinds het bed is verplaatst, ligt het niet lekker meer.
Ik lig de hele nacht te draaien en te woelen, het voelt niet goed.
Eigenaardig, want het is nog steeds hetzelfde bed en matras.
Ik snap er niets van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Slapen is je overgeven aan en veilige situatie.
Die veilige situatie had je, waar je bed voorheen stond.
Natuurlijk zijn er allerlei energiën, die je slaap zou kunnen beinvloeden.
De ene plek voelt nu eenmaal beter dan de andere.
Maar dit probleem ligt denk ik bij je zelf.
Gaan slapen is wegdobberen op een groot meer, waar je de weg niet kent.
Maar je eigen gevoel van zelfvertrouwen geven je de rust en overgave dat het wel goed zal gaan, dus dobber je lekker het meer over.
Dit was voor jou een veilige, vertrouwde situatie.

Nu staat je bed op een andere plek, met andere energién.
Zowel goede als kwade, dat geeft onrust bij je en je bent niet meer in staat je lekker weg te laten dobberen het grote meer op, het is jouw meer niet meer, er is geen vertrouwen meer, je wilt alsmaar terug roeien, maar je weet niet waarheen, je woelt en draait in je bed, en s'morgens sta je moe op, totaal niet uitgerust, kan ook niet, je bent de hele nacht bezig geweest op dat grote vijandige meer!

Het moet jouw plek weer worden, jouw bed, jouw droom, jouw meer om op te dobberen, jij moet dus weer de kapitein worden, jij moet weer gaan beslissen dat je veilig en goed kan gaan slapen.
Vraag hulp aan je gids voor dat je gaat slapen, stuur alles weg die er niet horen, vraag je gids hiermee te helpen,voel je weer sterk, voel je weer de kapitein!
Daarna ga je naar bed, bewust dat er jou niets kan gebeuren, dat je recht hebt op een goede nachtrust, je hebt het verdient, je laat je wegdobberen op het grote meer en geniet van je rust en je eigen droomwereld, je bent veilig er wordt voor je gezorgt, dobber maar, slaap lekker en morgen gezond en uitgerust weer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoor ik het nog van je?
Welterusten.

Andere antwoorden (10)

niet zo gek hoor, in je slaap ben je kwetsbaar, en dan lig je graag op een vertrouwd plekje.
ik hoop dat het snel went:)
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
dat zou kunnen werken op den duur.
maar mijn ervaring is dat de ene plek beter is dan de andere.
zicht op het raam en de deur en zo.
als het mogelijk is zou ik gaan schuiven, en weer op de oude plek gaan slapen.
Daar kun je na enkele nachten natuulijk nog niet over oordelen. Ik kan uit je vraag echter niet opmaken hoe lang het geleden is, dat je het bed verplaatst hebt.

Alles vraagt natuurlijk om gewenning.

Het kan ook zijn dat je het bed na verplaatsing niet goed in elkaar gezet hebt. Is mij ook eens overkomen.
Een steunbalk vergeten, en het lag voor geen meter meer.

Mogelijk heb je op de nieuwe slaapplek meer last van omgevingsgeluiden of bijvoorbeeld verlichting van voorbijrijdende auto`s?

Zo zijn er wellicht nog veel meer oorzaken denkbaar.
Tjsa, en als je na het onderzoeken daarvan alles hebt kunnen uitsluiten, moet je eens op Internet op zoek gaan naar aardstralen.

Op Internet valt heel veel te lezen over aardstralen en slaapproblemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan heel goed. Aangezien ik een zusje heb dat ook altijd slaapproblemen had is mijn moeder op zoek gegaan naar informatie.
Ten eerste kwam er uit dat zij last had van aardstralen op bepaalde plekken in haar kamer. Daarnaast maakt de slaaprichting ook uit.
Ik weet niet meer hoe het zat (ben niet zo thuis in de spirituele leer), maar haar hoofd moest de andere kant op liggen. Het kan dus zijn dat jouw hoofd nu de andere kant op ligt en dat jij een van die personen bent die daar wel moeite mee heeft.
Ik heb even gegoogled en een site over ideale slaaprichtingen gevonden:
http://www.hilpers.nl/118449-slaaprichting
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In elke kamer zijn er hoeken van waaruit je zo ongeveer de hele kamer en de hoek in de gaten kunt houden. Of het nu een grote of kleine kamer is, een zit- of slaapkamer of vergaderzaal of kantine, er zijn een paar van die plekken die aan alle 'eisen' voldoen, en die zijn dan ook veruit favoriet bij de meeste mensen.

We noemen dit de meest behaaglijke zitplek (of slaapplek). Negen van de tien mensen die een dergelijke ruimte inlopen, zullen die stoel of dat bed uitkiezen om op te gaan zitten/liggen als ze de vrije keus hebben. Een aantal elementen, zoals ramen en televisie, hebben ook invloed op de zitplek, maar de kamer zelf als geheel en de ingang zijn het meest belangrijk.

Dikke kans dat je bed nu op een plek staat waar je niet meer alles kunt overzien, je je hoofd zou moeten buigen om de deur 'in de gaten te houden' (hoewel je dat zelden doet als je slaapt). En sommige mensen zijn ook gevoelig voor de manier waarop licht van buiten de kamer wel of niet inkomt.

Alles bij elkaar zul je aan het nieuwe plekje best wennen, maar het is niet helemaal uit te sluiten dat je toch weer met de meubels aan het schuiven moet om écht comfortabel te liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doepie omdat jij het bent zeg ik:
Curry-lijnen
Leylijnen
Hartmann-lijnen
Wateraders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kwestievan wennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bed is veelal de plek waar je je het veiligst voelt.
Het is de plek waar je zonder gevaren, zonder onzekerheden, zonder zorgen je ogen kunt sluiten en gedachteloos weg kunt varen naar dromenland.
Je bent thuis, je bent veilig, je hebt even geen verplichtingen meer, je hebt niets om over na te denken. Je bed is jóúw plekje, jouw thuisoord. Zo veilig en zo vertrouwt dat het zelfs na een heerlijke vakantie, ontzettend fijn is om weer in te kunnen liggen.

Als je bed is verplaatst, is dat veilige oord veranderd.
Dat klinkt gek, omdat het hetzelfde bed is, dezelfde kamer, hetzelfde huis. Maar toch.
De boel ziet er opeens heel anders uit, vanuit dat oord dat eerst zo veilig leek. Is het nu nog steeds zo veilig? Opeens zie je andere schaduwen in het donker, opeens kun je niet meer dezelfde voorwerpen in de kamer zien.

Na even wennen zal het opnieuw je veilige plekje worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Miljarden jaren geleden zijn bij het afkoelen van de aarde aardkorstbreuken ontstaan en van hieruit stijgen aardstralen omhoog. Tussen die aardplaten ligt vaak een waterader omdat water altijd de weg van de minste weerstand zoekt. op die plaatsen ontstaat vaak een storing in het aardelektromagnetisch veld en het is juist die storing die de gezondheid van mens en dier ontregelt.
Zie het als een gloeilamp die werkt op een net van 220 Volt. Als je de netspanning verhoogt naar 320 Volt gaat de lamp gegarandeerd stuk. Vroeger leefden de mensen meer natuurgebonden en hielden toen al rekening met wateraders. Zij lieten die zones opsporen door een wichelroedeloper. Dit was een hoogsensitief persoon die met wichelroede en pendel de plaats opspoorde waar de ader lag. Dit werd vooral gedaan om te weten wwar de waterput moest worden uitgegraven, omdat die met de hand moest worden uitgegraven, wat zeer abeidsintensief was. Ook bij het bepalen waar bij de boerderij de woning of de stallen moesten komen, werd de wichelroedeloper aangesproken. Zet het bed maar weer eens aan de andere kant en je weet het als je hier weer wel slaapt.
amc
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Zoals reeds elders vermeld: aardstralen zijn de recordhouder wat betreft het grondig onderuitgehaald zijn van de theorieën daaromtrent. Aardstralen bestaan niet. Wie anders meent, mag dat laten zien. Nog nooit is dat iemand gelukt. En dit is geen mening, dit is een feit. Wat onverlet laat dat mensen wel degelijk beter kunnen slapen als ze hun bed neerzetten op een plek die gunstig is in relatie tot die zogenaamde aardstralen. Dat heeft dan echter meer met aandacht en geloof te maken dan met die niet-bestaande aardstralen. Als je dus iemand wijsmaakt dat er aardstralen in zijn kamer zijn, heeft die persoon daar baat bij: puur door de aandacht voor zijn slaapprobleem en door de kracht van de suggestie, zal hij beter slapen. Dat leidt dus tot een ethisch dilemma dat we ook vaak in de geneeskunst tegenkomen: is het moreel toegestaan, iemand te bedriegen als die persoon daar beter van wordt?
amc
14 jaar geleden
In 1989 is er uitgebreid wetenschappelijk onderzoek verricht binnen de Weense universiteit omtrent de negatieve effecten van aardstralen op de mens. Wichelroedelopers hebben een aantal plaatsen met negatieve aardstraling aangeduid binnen de universiteit.
Vervolgens zijn proefpersonen op neutrale plaatsen en op plaatsen met negatieve aardstraling gemeten. Allerlei metingen zijn uitgevoerd zoals; hartslagfrequentie,bloedbezinkselsnelheid en allerlei bepalingen in het bloed. Uit dit onderzoek bleek dat mensen door negatieve aardstraling ontregeld worden.
Jij kunt in elk geval niet bewijzen dat ze niet bestaan.
Cryofiel
14 jaar geleden
Het onderzoek is ontkracht. Wichelroedelopers laten zich leiden door dezelfde dingen als gewone mensen: de plek van ramen en deuren, de lichtval, geluiden. Van plekken waarvan ze onbewust weten dat ze er zelf niet fijn zouden slapen, *zeggen* ze dan dat er negatieve aardstralen zouden zijn. Dat geloven ze vaak zelf ook nog, geheel oprecht. Vervolgens blijkt dat proefpersonen zich op die plekken minder prettig voelen. Goh - daar waren die plekken juist op geselecteerd, op het wel of niet prettig voelen van de aardstraalloper. De zogenaamde capaciteiten van de aardstraalllopers blijken direct te verdwijnen wanneer ze hun kunstje moeten uithalen in een ronde kamer zonder ramen, of met evenveel ramen aan alle kanten. Dat geldt ook voor een bestaande kamer waarin een ronde "binnenkamer" is geplaatst. Jouw laatste zin is een veelgebruikte drogredenatie. Het is niet de bedoeling dat de wetenschap van elk verzinsel maar gaat bewijzen dat het niet bestaat. Dan zouden alle wetenschappers ter wereld daar meer dan een dagtaak aan hebben. Zie het zo: als iemand zegt dat er kwade geesten in e Hofvijver schuilen, kun jij niet bewijzen dat die geesten niet bestaan. Betekent dat dan dat we een paar miljoen moeten uitgeven om die geesten te bestrijden? Nee, ook hier geldt: degene die een opzienbarende bewering doet, heeft de taak zijn bewering te bewijzen. Niet andersom. Anders zouden bij deze alle UFO's, aliens, chemtrails, geesten, aardstralen en kabouters bestaan.
Cryofiel
14 jaar geleden
Sorry conqie, maar je haalt verklaring en bewijs door elkaar. Als dingen niet meetbaar zijn en niet via onze zintuigen zijn waar te nemen, is er geen enkele reden aan te nemen dat die dingen bestaan - toch? Als je die dingen al aan wilt nemen, is het enkel dat: een aanname. Een puur theoretische / hypothetische gedachtenoefening. De dingen die je kunt zien door goed te kijken naar het gedrag van flora en fauna zijn er wel degelijk. Ik kan daaraan toevoegen dat er ook dingen zijn die je kunt zien door te kijken naar het gedrag van materie en energie, zelfs zonder flora en fauna erbij te betrekken. Die dingen zijn dus bewijsbaar. Misschien niet verklaarbaar, maar zoals gezegd, je mag verklaarbaar en bewijsbaar niet door elkaar halen.
Cryofiel
14 jaar geleden
;-) Juridisch niet. Moreel? Ik weet het niet. Voor beide valt iets te zeggen. We vinden het tenslotte ook heel normaal om een kind een kusje te geven op een zere knie. Dat helpt dan echt - voor het kind. Of om datzelfde kind een knuffel te geven om beter te kunnen slapen. Als dit gedrag tegenover een kind moreel acceptabel is, zou je kunnen zeggen dat de verhalen over aardstralen, wateraders, leylijnen, magneetvelden, elektrosmog, ufo-ontvoeringen en kabouters tegenover volwassenen ook acceptabel moeten zijn. Aan de andere kant maak je die volwassenen dan wel afhankelijk. Bij kinderen is dat niet erg, bij volwassenen zou je kunnen zeggen dat die juist baat hebben bij kracht en zelfstandigheid. Verder heeft dit als nadeel dat er heilloos onderzoek wordt gedaan, wat geld wegtrekt bij nuttigere zaken. Plus dat we de werkelijke wereld nooit zullen leren kennen zolang we in een droomwereld blijven leven. Ik vind dat moreel gezien nogal wat.
amc
14 jaar geleden
conqie@ een virtuele plus van mij! Iedereen weet dat er magnetisme is in de aarde. Mensen die hiervoor gestudeerd hebben zijn hier achter gekomen, dat is wel bewezen inmiddels.Waarom zouden daar geen negatieve storingen inzitten die de natuur op sommige plaatsen ontregelen? Ik ben een nuchter, realistisch persoon en geloof niet in sprookjes van kabouters ofzo, maar er zit een vorm van waarheid in de aardstralentheorie en er is niets wat het tegendeel bewijst.
Cryofiel
14 jaar geleden
@conqie, goed gezien. Je noemt nog meer dingen die in mijn lijstje hadden gepast. Ik denk dat er één waarheid bestaat, en dat het goed is om die waarheid te ontdekken. Dus "jouw" en "mijn" waarheid - dat gaat niet, er is er maar één. Die moeten we samen proberen te ontdekken. Dat kan echter niet door dingen te negeren. We zullen alle aanwijzingen die er zijn, mee moeten nemen. Waar ik met het geld op doel is niet het toepassen van "kusjes op de knie". Ik bedoel op de eerste plaats het uitvoeren van onderzoek. Onderzoek doen naar dingen waarvan we *weten* dat ze onzin zijn, is puur weggegooid geld. Dat geld kan beter worden besteed. @amc, er is magnetisme. Dat toont aan dat de wetenschap dit soort dingen accepteert, en er zelfs helemaal geen problemen mee heeft. Maar om er dan meteen maar allerlei dingen bij te gaan verzinnen, die precies even waarschijnlijk zijn als UFO's, kabouters, en de rest van mijn en conqies lijstje - dat is helemaal nergens op gebaseerd.
amc
14 jaar geleden
Cryofiel, jij *weet* dat het onzin is en ik *weet* dat het heel goed mogelijk is en met mij meerderen, anders werd er geen onderzoek naar verricht. Daarvoor is nu eenmaal de wetenschap in het leven geroepen. Ik ben iemand die vaak de meubelen verplaatst en weer eens anders inricht,
om niet dagelijks hetzelfde huis aan te treffen. Dit deed ik ook bij de babykamer. In een hoek v.d. kamer kon mijn kind niet slapen en lag altijd in een rare houding, alsof hij iets ontweek. Zodra ik de wieg in een andere hoek gezet had was alles weer normaal. De hond ontweek die hoek en de kat ging er graag liggen. Ik had toen nog nooit van aardstralen gehoord en mijn huisarts adviseerde mij juist daarom eens de wieg te verplaatsen, hij zei dat het wel eens aardstralen konden zijn. Toen ik erover las, want dan wil je het ook weten, wist ik ook waarom de hond en de kat anders reageerden. Bij mij viel alles op zijn plaats en was er geen reden om het af te doen als fantasie of een verzinsel.
Met je hoofd naar het noorden slapen, in de richting van het magnetisch veld van de Aarde is belangrijk en goed voor de nachtrust.

Zie het antwoord van momopoyolo.

Hoop dat je beter zult slapen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het heeft natuurlijk dán met jouw gevoeligheid te maken.

Sommige mensen slapen overal en altijd goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik ook last van Doepie, moet je eens aan de slag gaan met het leren 'afsluiten' van jezelf, zodat die negatieve energie niet tot je kan komen.
Dat komt omdat je tijdens je herindeling de energie van de ruimte hebt beïnvloed. Deze energie heeft zich in de loop der tijd aangepast zodat jij er optimaal in kan verblijven. Sterker nog ik denk dat je je eigen bed en slaapkamer de voorkeur heeft, boven die van een ander. Datzelfde geldt ook voor een toilet. Ook op je werk zal je waarschijnlijk altijd dezelfde toilet kiezen.

Ik merk het voornamelijk als ik heb gedroomd. Dan is die energie zo sterk dat ik moet opstaan om uit de droom te kunnen stappen. Ik moet letterlijk uit die energie stappen.
Als ik dan even naar de WC ga, en dan weer in bed stap, dan stap ik vaak weer terug in dezelfde droom. Alsof je opnieuw in die energie stapt.

Je moet je nieuwe plek voor je bed nog inwijden. Die moet zich nog aanpassen op jouw energie. En jij moet je nog aanpassen voor die energie. Geef het tijd, reinig de ruimte energie wat vaker. Denk als je gaat slapen: hmm, lekker slapen.
Als het na twee weken nog niet beter is, dan zul je toch een andere plek moeten vinden voor het bed.

---

Volgens de regels van Feng Shui, moet je de normale looproute niet verstoren. Dus geen bed die de looproute blokkeert. Ook moet je oppassen met spiegels. Zeker niet met je hoofd naar de spiegel toe.
Ramen en deuren zijn energetische snelwegen. Je hoofd moet niet tussen die twee komen te liggen. Vaak heeft dit ook te maken met de looproute.
Zie link voor meer Feng Shui regeltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doepie, ik ken mezelf en zoals ik er ben zijn er meer zoals mij. Jij bent zoals mij. Onlangs is in mijn plaats de new-age winkel verhuist. Die energie is zo anders geworden. Alsof het nog jaren nodig heeft om al die energie van de klanten op te nemen en naar een positieve samenhang te brengen.
De oude plek was zo doorlopen van de mensen, dat had iets speciaals. Nu zullen ze opnieuw moeten beginnen met de energie.