Hoe komt het dat ik dingen uitstel?

Ik doe een minor wat ik echt heel leuk vind. Maar het probleem is dat als het op aan komt om een groepsopdracht of individuele opdracht in te leveren, dan gaat mijn zin en energie weg. Ik krijg hoofdpijn en het liefst wil ik in bed liggen. Ik merk dat ik last heb van dingen uitstellen maar hoe komt dit? Ik wordt zo moe van dingen uitstellen. Wat kan ik eraan doen? We werken met een deadline en ik haal de deadlines steeds niet. Het wekt zowel bij mij als bij mijn groepsgenoten irritaties op.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt gewoon geen motivatie om deze groepsopdracht of individuele opdracht te doen. Stel het volgende keer helemaal niet uit en maak geen excuses/smoesjes voor jezelf.

Want uitstellen is alleen bedoeld als je ermee al bezig bent en nog niet af bent.
Bijvoorbeeld je werkt al 3 uur lang aan de opdracht, maar het wordt al laat en is tijd om naar bed gaan. Dan mag je het uitstellen naar morgen, opdat je morgen weer verder kunt met de opdracht. Dit is één van vele goede manieren voor het uitstellen.

Uitstellen voordat je ermee begint is gewoon puur ongemotiveerd en natuurlijk wekt het irritaties op. Dit is geen goede manier voor het uitstellen, dus je hebt een motivatieprobleem. Hoe je jezelf kunt motiveren, kun je in de bron beter doornemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top! Dankjewel voor de link

Andere antwoorden (1)

Zou het misschien kunnen dat je ADD hebt? Zelf heb ik ADD en ik herken de frustratie, van het niet willen uitstellen maar het toch doen.. En het wel willen afmaken, maar het onvermogen.. Enkele kenmerken van ADD;

- Emotionele wisselingen
- Chaotisch / Vergeetachtig
- Trekt zich graag terug
- Kan ergens volledig in opgaan
- Grote passie bij interesse
- Een groot voorstellingsvermogen
- Gevoelig / Emotioneel / Betrokken
- Veel creatief talent
- Assertief maar onzeker over zich zelf
- Heeft Humor / intelligent
- Blijft op de achtergrond
- Laat alles wachten tot het laatste moment
- Altijd ver vooruit aan het denken
- Staren / kijkt voor zich uit / lijkt afwezig
- Probleem oplossend
- TV of radio staat altijd aan
- Concentratieproblemen / snel afgeleid
- Heeft moeite met het opbrengen van motivatie
- Te veel gedachten / filosofisch
- Perfectionistisch in contrast met chaos
- Zit vaak te dagdromen / komt regelmatig laat
- Slecht in staat aanwijzingen op te volgen
- Voelt zich regelmatig overspoelt
- Moeilijkheden bij het afwerken van details
- Dwaalt in gedachten af bij luisteren
- Gaat opruim klusjes uit de weg
- Visueel / autodidactisch
- Vaak een reken, schrijf of lees stoornis
- Gevoelig voor verslaving
- Heeft inzicht, beter in de praktijk dan theorie
- Kan zich goed in anderen verplaatsen / sociaal
- Kan logica waarderen
- Weinig vrienden maar sociaal betrokken

Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben, maar voel je alsjeblieft niet aangevallen want ik probeer met je mee te denken.