Bestaat er fobie voor het Vrijheidsbeeld?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden voor deze vraag als die er is.
tinus1969
9 jaar geleden
Wat bedoel je met 'bestaat er...'
In dit geval kun je zeggen dat die fobie 'bestaat', want jij hebt het zonet bedacht. Of bedoel je -zijn er mensen met...?

Antwoorden (2)

Er zullen vast mensen zijn die om (moverende) redenen een hekel hebben aan het Vrijheidsbeeld. Zo ver ik weet is er echter geen bepaalde term voor deze vrees. Want ik denk dat jij een soort officiële Latijne naam zoekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Een hekel hebben aan is een totaal andere emotie dan een fobie hebben voor.
Ja, er bestaat angst voor grote objecten. Deze angst heet (in het Engels) megalophobia. Ook bestaat er een angst voor (bewegende) beelden en poppen. Dit is automatonophobia. Een combinatie hiervan zal angst voor het Vrijheidsbeeld vormen.