scheelt er iets met mij?

Ik heb sinds kort een beangstigend gevoel wanneer het donker is. Ik heb geen trauma's opgelopen in de donker of zo. het is heel plotseling gekomen. Ik durf bijvoorbeeld niet door men straat fietsen als het donker is.. dat is nu wel een probleem als het om half 6 donker wordt & ik dan pas gedaan heb met school. Maar dat is niet alles, als mijn kat aan de deur staat te krabben ( 't is een doorzichtige die leidt naar de tuin) doe ik eerst alle lichten aan voor ik de deur open doe omdat 'k bang ben dat er iets zou gebeuren & ik stel me dan van alle dingen voor. Ook heb 'k soms het gevoel als het donker is dat iemand me volgt, of naar me kijkt. Dit heb ik ook binnenhuis.. Ik heb elke keer het gevoel dat het erger wordt. Toen ik gisteren buiten aan het bellen was ( Ik kan niet binnen bellen, er is geen verbinding) Heb 'k me dood verschoten aan m'n eigen schaduw en van geluiden die er volgens mij altijd zijn, s nachts lig ik ook altijd wakker van het kleinste geluidje.
Ik droom ook echt ongelofelijk raar & kort.
deze nacht droomde ik dat m'n kamer donker was & Ik iets zag bewegen aan mijn raam ik dacht dat het mijn kat was dus ik riep ernaar, maar het was m'n kat niet, maar een knuffelbeer die er altijd ligt die plots begon te bewegen die normaal niet kan bewegen. Ik vond dat echt ongelofelijk eng. Iemand die me kan uitleggen wat er met me scheelt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Heel vervelend allemaal. Maar hier kunnen we je niet helpen. Ga naar je huisarts en bespreek het daar. De huisarts kan je dan verder helpen. Veel strekte erg vervelend voor je
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit zijn geen leuke dingen, maar je huisarts kanje er wel mee verder helpen...