Waar is je geest allemaal toe in staat bij glaasje draaien?

Ik heb de antwoorden en reacties gelezen op de andere vragen over glaasje draaien.

Ik geloof niet erg in geesten en dergelijke die daarop af zouden kunnen komen, maar ben des te meer geïnteresseerd waarom zelfs mensen die er níét in geloven het afraden.

Hoe kan je er psychotisch van worden, ook al geloof je er niet in? Wat gebeurd er dan precies?
Wat beeld je je in, en hoe kan het dat je daar zó gek van wordt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je er echt niet in gelooft, écht niet, ook niet stiekum, kun je in theorie rustig gaan glaasje draaien. Ik kan wel een avondje glaasje draaien samenstellen met een hand vol (niet willekeurige maar zorgvuldig geselecteerde) GV'ers zonder dat er ook maar de minste kans is dat er eentje een tik oploopt. Probleem met dit soort spelletjes is dat het in de regel erg jonge mensen zijn die het doen (pubers). Die zijn niet alleen in de regel nog wat vatbaarder voor suggestie door de opgebouwde sfeer en spanning, maar hebben ook minder kennis gewoon nog van de wereld en de menselijke psyche, en zullen eerder in de war gebracht worden. Een balletje dat begint te rollen wordt dan al snel een hele lawine. Ik zie het aan mijn eigen dochter ; zo skeptisch als de pest (het is er tenslotte eentje van mij), maar zodra er ook maar IETS gebeurt dat ze niet helemaal 100 % kan verklaren, houdt ze toch altijd een slag om de arm. En gooit dan ook maar meteen de héle deur open. Iemand die goed zijn best doet, kan er binnen een dag of wat een gelover van maken, en sterker nog, ik denk dat ze in een avond over de streep getrokken kan worden. Gewoon omdat ze nog zo ontvankelijk en vatbaar is, nog niet altijd drogredenen van argumenten kan onderscheiden, niet genoeg onderuit gehaalde hoaxes heeft leren kennen, en nog niet heeft geleerd met een zeker wantrouwen naar de medemens te kijken, die echt niet 100 % van de tijd de hele waarheid spreekt. Wat je je precies inbeeld weet ik niet, maar het zal alles te maken hebben met het idee van geesten als onafhankelijke identiteiten, die je kunnen blijven 'bezoeken' of zelfs bezitten. Wanneer dat idee eenmaal in je hoofd heeft post gevat, moet je sterk in je schoenen staan (sterker dan de gemiddelde puber) om niet elke openslaande deur, elk vreemd geluid, elke schaduw in je ooghoek te nemen voor wat die is, en niet te interpreteren als gevolg van die 'opgeroepen' geest. En dat kan heel, heel ver gaan. Zoals elke obsessie kan het op een gegeven moment je leven gaan beheersen, angsten veroorzaken om alleen te zijn of de deur uit te gaan, en in nog veel meer alledaagse verschijnselen bevestigingen te zien van je waanidee. Toegevoegd na 2 minuten: Zie ook reacties voor vervolg - 2500 tekens is soms net te weinig.

tot helemaal niets. Het glas sturen jullie zelf.

Het is volgens mij net zoals een burn-out. Het is je allemaal veel te veel geworden en je wordt geestelijk gebroken. Met glaasje draaien is de stress factor van sommige mensen erg hoog. Hoe spannend kan sinterklaas zijn voor sommige kinderen. En andere kinderen zijn dan weer heel rustig. Bouw die spanning op, en nog verder en verder, verder, verder en misschien nog een grapje van een ander: BANG (handslag op tafel).

"...ook al geloof je er niet in? Wat gebeurd er dan precies? Wat beeld je je in, en hoe kan het dat je daar zó gek van wordt?" Omdat het gewoon pure OCCULTISME is, levens gevaarlijk, NOOIT aan beginnen , lees eens het voorbeeld bij 'bron' hieronder!

Bronnen:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken...

Glaasje draaien is hier al uitvoerig besproken maar blijft terug komen als vraag, omdat we het spannend vinden, niet begrijpen en stiekem toch hopen dat het toch met geesten heeft te maken.Een aantal mensen die ik gesproken heb, die het in hun jeugd al eens gedaan hadden, bleken er nog steeds last van te hebben. In een geval was het al ruim 30 jaar geleden! Maar iedere dramatische ervaring uit het verleden kan de zelfde klachten veroorzaken. Een ongeluk, een brand, iemand zien overlijden enz. Wat dat betreft is glaasje draaien niets anders. Maar stel dat er tijdens het glaasje draaien er toch iets engs gebeurd, je zit er al helemaal opgefokt bij en dan heb je soms maar weinig nodig om erg te schrikken. Gebeurt dat toch, dan zou je daar nachtmerrie's aan over kunnen houden, die nog jaren door kunnen gaan. Maar stel nou dat er echt wat gebeurt, iets wat we niet kunnen begrijpen, niet kunnen bevatten, niet van ons af kunnen zetten. Onze verborgen angsten kunnen ineens naar boven komen en ver boven ons uit kunnen groeien. Of je er nu in gelooft of niet, het gebeurt gewoon. Wat er nu precies met deze mensen is gebeurd, is moeilijk na te gaan, het is niet zo zeer, wat er gebeurt, maar de gevolgen er van, het creaéren van angsten waar ze geen baas meer over zijn.

je geest is in staat om aan allerlei dingen te denken tijdens het glaasje draaien ,verder kan het informatie verwerken die binnenkomt via je zintuigen zoals je oren , ogen, huid en geuren waarnemen .

Er komen entiteiten bij je terwijl je er niet op voorbereid bent. Dan schrik je je letterlijk rot ! Of de entiteiten bij je komen via de buitenkant of de binnenkant ( je eigen geest ) , is niet van belang. Onvoorbereid is het net zo iets als LSD gebruiken en in een "bad trip " terechtkomen. Door je angst wordt het erger . Dingen gebeuren , je voelt ze , en door de angst komt het terug en terug.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100